חדשות כלכלה

סמוטריץ' חתם על צווים להפחתת המיסוי על הדלק: יתייקר ב-4 אגורות בלבד

שר האוצר חתם על צווים להפחתת מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על בנזין בשיעור של 50 אגורות לליטר. בעקבות כך, הדלק יתייקר בחודש יוני ב-4 אגורות בלבד

  • י' סיון התשפ"ג
סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (שלישי) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יוני 2023 יחול על בנזין מס קנייה ומס בלו בשיעור של 2,915.68 שקלים לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 50 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת מחירו ללא הפחתות מס.

בעקבות ההפחתה, צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יוני להתייקר בכ-4 אגורות בלבד ולעמוד על 6.85 שקלים לליטר.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-49 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

ב-1 ביוני הייתה אמורה הפחתה זו לקטון, כך שתחול הפחתה של 10 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס. על מנת למתן את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, שאמור להתעדכן הלילה, מורים הצווים החדשים שנחתמו על ידי סמוטריץ' כי במהלך חודש יוני תחול הפחתה במס שתביא להפחתה של כ-50 אגורות לליטר במחיר לצרכן. תוקף ההפחתה יפוג בחצות הלילה שבין ה-1 ל-2 ביולי. 

"עוד צעד חשוב במאבק ביוקר המחיה", מסר שר האוצר. "המשימה העיקרית שלי היא להקל את הנטל הכלכלי מעל אזרחי ישראל תוך שמירה על כלכלת ישראל. ממשיכים לעבוד למען כל אזרחי ישראל".

תגיות:דלקבצלאל סמוטריץ'מס קנייהמס בלו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה