הרב זמיר כהן - השיעור השבועי

פלוני הפשוט הפך להיות שר בכיר בממשלה, וכולם תוהים: מדוע דווקא הוא?

זו הטעות הנוראית שעשה האיש, כשהבוס שלו בא לבחון אותו, בלי שידע שזה הבוס. תזהרו שלא יקרה גם לכם

  • י' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשיעורו של מורנו הג"ר הרב זמיר כהן שליט"א על קרבת ה', סיפר הרב סיפור חשוב בעל מוסר השכל גדול. סיפור הנוגע לקרבת האדם לקב"ה הן בעולם הזה והן בעולם הבא.

אומר הרב, שכששואלים את רוב האנשים איפה האדם קרוב יותר לקב"ה? בעולם הזה או בעולם הבא? התשובה של אנשים בדרך כלל היא בעולם הבא. שהרי בעולם הזה אנחנו בתוך חומריות, בתוך גשמיות.

אבל חכמי הקבלה אומרים שזה לא כך. בעולם הזה האדם יכול להיות קרוב לקב"ה יותר מאשר בעולם הבא.

משל למה הדבר דומה? בעבר היו המלכים מתחפשים ויוצאים ומסתובבים בין המון העם כדי לשמוע על מה אנשים מדברים. המלכים לא פחדו שאנשים יזהו אותם, כי העם לא הכיר את המלך, שהרי לא היו תמונות, עיתונות או תקשורת. אנשים ידעו שיש מלך אי שם בארמון מרוחק, אך לא ידעו מה מראהו.

במדינה אחת היה מלך טוב לב ורב חסד. וכשהיה צריך לבחור שר לממשלה, היה הולך, עושה עצמו עני, מסתובב ברחובות, מבקש להתארח אצל אנשים ורואה איך הם מתייחסים אליו. המלך היה מתארח כמה ימים אצל בעל הבית, רואה את הגישה שלו, את ההתנהלות, ויודע שזו דרך נפלאה לבחון ולבדוק את אישיותו ומידותיו של בעל הבית, שהרי זה המבחן הכי טבעי והכי אמיתי, וכך לא יעבדו עליו. שהרי אילו האנשים היו יודעים שזה המלך – כל אחד היה עושה את עצמו כאילו הוא צדיק וחכם, על מנת להתקבל לתפקיד הבכיר והנחשב. כך יכול הוא לראות את האדם במצב טבעי ועל פי זה מחליט מי יהיה השר הבא בממשלה.

וכך פתאום מידי פעם היה מתפרסם בעיר: פלוני הפשוט הפך להיות שר בכיר בממשלה, וכולם תמהים, מדוע המלך בחר דווקא בו?…

והנה היה אדם אחד שמאוד רצה להיות אחד משרי המלך, רצה להיות קרוב למלך, וכך לקבל משכורת גבוהה, וגם מעמד בכיר, וחשב שהוא מאוד מתאים לתפקיד ובעל הכישרונות הדרושים.

והנה לילה אחד שומע דפיקות בדלת, הוא היה בלי מצב רוח באותו יום, פותח את הדלת ורואה הלך עני עם פנים חמוצות. האיש לא ידע שהעני הזה – זה המלך, וקיבל אותו בפנים חמוצות, התייחס אליו לא יפה.

לאחר מספר ימים שהעני הזה בא אליו ומבקש שיעזור לו, והאיש נותן לו בצורה לא יפה, נודע לו שהמלך בחר במישהו אחר להיות השר בממשלה, ורק אז נודע לו שהעני הזה – היה המלך בכבודו ובעצמו!

האיש בכה והתחרט על כך עד מאוד. 

כעת מובן, מתי האדם קרוב יותר למלך? כשהמלך נמצא אצלך בבית הוא הכי קרוב אליך, כי כשהוא נמצא בארמון, איך תשיג אותו?

כשהקב"ה ברא את העולם הוא ברא את העולם בצורה שיש את העולם הגשמי שבו האדם יכול בקלות להידבק במלך, כלומר בעולם הזה כל אדם יכול לבחור אם הוא רוצה את קרבת ה' או רוצה להתרחק מה'. כי הקב"ה משרה שכינתו בעולם הזה, וכאן בקלות האדם יכול להידבק בו.

כשמגיע האדם לעולם האמת דנים אותו לפי מעשיו בעולם הזה. אם פה הוא השקיע באמת בשיעורי תורה, מצוות, עבודת המידות, יראת שמים, אז כשמגיע לעולם האמת – הוא באמת בן בית בארמונו של מלך.

אבל אם בעולם הזה לא השקיע, אז כשמגיע לעולם הבא זו טעות לחשוב שבעולם הבא הוא יהיה יותר קרוב לקב"ה. אלא אדרבה, שם המלך בארמון שלו, ומי שלא ראוי להיכנס לארמון – נמצא בעולם האמת, אבל נמצא במקום מאוד רחוק.

אדם שהוא חכם ונבון יודע לנצל את הזמן בעולם הזה, להשקיע במה שצריך להשקיע באמת.

הרב זמיר כהן - קרבת אלוקים לי טוב:

התכנים במדור מרתק ומיוחד זה מבוססים על שיעוריו של מורנו הג"ר הרב זמיר כהן שליט"א, ונכתבו על פי הבנת הכותבת.

שיעורו השבועי של הרב מתקיים בימי חמישי, ברחוב שרגא פרידמן 2, תל אביב, בשעה 21:30.

תגיות:הרב זמיר כהןהשיעור השבועי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה