חדשות בארץ

שר החינוך לראשי האוניברסיטאות: "אתם אחראים לפגיעה הקשה בחופש הביטוי"

יואב קיש פנה במכתב "אני מאשים" לוועד ראשי האוניברסיטאות, בעקבות ניסיון התקיפה של ח"כ שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב: "פעלתם בצורה פוליטית קיצונית לסתימת פיות של מחנה שלם שחושב אחרת מכם"

קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב קיש שיגר היום (שני) מכתב "אני מאשים" לראשי האוניברסיטאות, בעקבות ניסיון התקיפה של יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אתמול באוניברסיטת תל אביב על ידי מפגיני שמאל. כך דיווח העיתונאי ינון מגל.

קיש כיתב במכתב את פרופ' אריה צבן, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא אוניברסיטת בר אילן, ואת פרופ' אריה פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב.

"אתם אחראים ישירים לפגיעה הקשה בחופש הביטוי באקדמיה", הטיח קיש. "פעלתם בצורה פוליטית קיצונית לסתימת פיות של מחנה שלם שחושב אחרת מכם. אתם גרמתם את הנזק הגדול ביותר לממסד האקדמאי שאתם מנהלים".

"אין בי פליאה שהובלתם את הממסד האקדמאי למצב הקשה הזה. מצד אחד, אתם נלחמים על 'חופש ביטוי ודמוקרטיה' ולטענתכם הנפת דגל אש"ף (תומכי טרור) היא חלק מזכויות לגיטימיות, אבל במקביל בחודשים האחרונים פעלתם נחרצות לסתימת פיות של אנשי ימין, הדרת עמדות שנוגדות לעמדתכם ונתתם לזה גיבוי ולגיטימציה".

"צר לי שאין חופש ביטוי אמיתי באקדמיה. מצד אחד נלחמים בחורמה להגן על חופש הביטוי של שמאל פוליטי קיצוני, בו בזמן שהצד השני במפה הפוליטית מושתק באלימות בין כותלי האקדמיה".

שר החינוך סיים את מכתבו במילים "אני מאשים. אני קורא לכם להתעשת, שנו את התנהלותכם ותפעלו אקטיבית לשם הגנה על חופש הביטוי של כלל הדעות בקמפוס, גם אם זו לא דעתכם הפוליטית".

ראשי המוסדות אליהם פנה שר החינוך טרם הגיבו לדברים.

תגיות:חופש ביטוייואב קישועד ראשי האוניברסיטאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה