חדשות בארץ

עמית סגל: היום לפני 27 שנה - כך נבחר נתניהו לראשות הממשלה

בנימין נתניהו מציין היום את התאריך בו נבחר לתפקיד ראש ממשלת ישראל. הפרשן עמית סגל הזכיר את המאורע כשצייץ את האירוע והזכיר לעוקביו כיצד הוא נבחר באותה תקופה: "הכל השתנה"

  • ט' סיון התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו נבחר בדיוק היום, לפני 27 שנה, לכהן כראש ממשלת ישראל. הסיפור הזה הביא את העיתונאי עמית סגל להזכיר לעוקביו כיצד הוא נבחר לתפקיד.

"לפני 27 שנים נבחר נתניהו לראשונה לראשות הממשלה", כתב סגל. "אלה היו ימים אחרים: ש״ס בראשות דרעי שמנוע מלכהן, ראש ממשלה שמסתכסך עם שר הביטחון שלו ומפטר אותו, ברק תוקף את נתניהו שהוא נכנע לחרדים ומסכן את המדינה. בקיצור - הכל השתנה".

אחד העוקבים כתב לו בתגובה: "מה לעשות העם רוצה אותו. אבל יש אנשי תקשורת (לא מדובר בך) שלא מבינים איך זה ייתכן. אגב, אם הוא היה 27 שנה ברצף היה הרבה יותר טוב למדינת ישראל. בעשור בין 99 ל-2009. יצאנו מלבנון. ויצאנו מעזה. קיבלנו אינתיפאדה ומלחמת לבנון. האם זה היה רעיון טוב לצאת מעזה? אנחנו משלמים על זה ביוקר". סגל טרם ענה על כך.

הבחירות לכנסת ה-14 נערכו בסוף מאי 1996, כאשר בוצעה בהן שיטת הבחירה הישירה. נתניהו ניצח אז ראש ממשלה מכהן, שמעון פרס, שהחליף את יצחק רבין ז"ל לאחר שנרצח. זה קרה ברוב קטן, של 50.5% ובהפרש מזערי של 29 אלף קולות.

אגב, במדגם ששודר באותו זמן בערוץ הראשון, פרס ניצח בהפרש קטן, 1.4%. גם בתוצאות האמת הוא הוביל אך לפנות בוקר התוצאות התהפכו והוא הפך בגיל 47 בלבד לראש הממשלה הצעיר אי פעם. הבחירות אז זכורות בעיקר בשל הכינוי שדבק להן "מהפך 96'" – השתלטות הימין ונתניהו על הפוליטיקה הישראלית.

תגיות:עמית סגלהרב בועז עמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה