חדשות יהדות

קידוש השם מרגש: נשיאת אגודת הסטודנטים הנבחרת בארה"ב - יהודייה שומרת שבת 

היא רק בת 21 אבל טסה וקסלר נבחרה כבר בפעם השלישית לנשיאות אגודת הסטודנטים בארה"ב. מה יש לה לומר על כך, ומדוע נדרש ממנה אומץ גדול להגיד את זה דווקא עכשיו?

אא

היא רק בת 21 אבל נשיאת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת סנטה ברברה - שנבחרה בפעם השלישית לתפקידה זה, עשתה השבוע קידוש השם גדול כאשר הודיעה קבל עם ועדה כי היא מתכוונת לדאוג לצרכים של היהודים בקמפוס כפי שעשתה בשנים עברו, ומקווה שיהיו יותר ויותר יהודים שישמרו מצוות במקום עבודתם בלי לפחד".

אומץ גדול נדרש לה, לטסה וקסלר, לומר את האמת ולהציג את יהדותה בגאון - על רקע מבול התקריות האנטישמיות שאירעו לאחרונה בקמפוסים של המדינה, רק בחודש האחרון, בזמן שסטודנטים באוניברסיטת קליפורניה ציירו צלבי קרס על קירות השירותים בקמפוס שלה בסן דייגו, וחגגו את יום הולדתו של צורר היהודים ימ"ש אדולף היטלר. 

וקסלר, סטודנטית שנה שלישית במדעי המדינה, נבחרה באפריל האחרון ברוב של 51 קולות, לתפקידה כנשיאת אגודת הסטודנטים, ובמהלך השנה הבאה תשמש כגורם מקשר בין קנצלר סנטה ברברה הנרי טילנד לבין 23,000 בוגרי האוניברסיטה. 

וקסלר, אגב, היא היהודייה שומרת השבת הראשונה שנבחרה לכהן בתפקיד מעין זה. 

"אני מקווה שהסטודנטים יבינו שהם יכולים להביע את עצמם בלי פחד", אמרה בראיון לעיתון פנימי של האוניברסיטה. "ככל שיהיו יותר יהודים שומרי מצוות במקום העובדה, כך יהיו שינויים רבים יותר שייעשו כדי להכיל אנשים כמונו".

וקסלר הגיעה אל ארה"ב עם משפחתה - שהיגרה בשנות ה-90 מאוקראינה. כשהחלה המלחמה באוקראינה, היא הייתה כמעט יחידה בקרב סטודנטים אוקראינים, והיום היא עזרה לסטודנטים רבים להגיע מאוקראינה אל הקמפוס שבו היא לומדת. 

איך זה עבורה להיות בתפקיד כל כך קשה בקדמת הבמה? איזון בין חובות בית הספר לדת היהודית הוא אתגר עבור חברי הקהילה האקדמית היהודים. בכמה הזדמנויות נערכו בשבת אירועים מאורגנים על ידי קבוצות שונות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית, והסטודנטים היהודים לא יכלו להגיע. 

כשנשאלה וקסלר כיצד היא מתמודדת עם זה ענתה כי כבר "הודעתי לצוות האקדמי שלי כי שמירת השבת שלי אינה ניתנת למשא ומתן, והחל מהשקיעה בימי שישי, הסמכויות שניתנו לי ותחומי האחריות שלי יועברו לאחרים". 

רב מקומי מסנטה ברברה בשם הרב אוון גודמן, שמנהל עמותה המספקת משאבים וייעוץ לסטודנטים יהודים במכללות באזור, אמר ש"טסה היא מי שהיא ומסוגלת להיות יהודייה גאה באופן בלתי מתנצל, וזה מרגש אותי. היא בחירה נהדרת לסטודנטים יהודים, והבחירה בה ממשיכה להוכיח את עצמה".

תגיות:שבתסטודנטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה