חדשות בארץ

תיעוד: ניסוי מוצלח במערכת "כיפת ברזל" הימית

"כיפת מגן", המורכבת בספינות סער 6, מבוססת על מערכת "כיפת ברזל", ומיועדת להתמודד עם איומים מתקדמים על תשתיות ונכסים אסטרטגיים ב'מים הכלכליים' של מדינת ישראל. צפו בתיעוד היירוטים המוצלחים

(קרדיט צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)(קרדיט צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
אא

(קרדיט: צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

זרוע הים בצה"ל ומנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, הודיעו היום (שני) כי השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מספר מערכות, בראשן מערכת "כיפת מגן" בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6, אל מול מגוון איומים מתקדמים.

לוחמי שייטת הסטי"לים (שייטת 3, ספינות הטילים) הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, כחלק מתהליך הפיכתן של מערכות הנשק בספינות המגן למבצעיות.

"כיפת מגן", המורכבת בספינות סער 6, מבוססת על מערכת "כיפת ברזל", ומיועדת להתמודד עם איומים מתקדמים על תשתיות ונכסים אסטרטגיים ב'מים הכלכליים' של מדינת ישראל. המערכת, המשולבת במערך הארצי להגנה אווירית, הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב-שכבתית, מערך הכולל גם את מערכות "חץ" ו"שרביט קסמים" (קלע דוד), ושאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת "חומה" שבמפא"ת. חברת רפאל הינה המפתחת הראשית של מערכת ההגנה "כיפת ברזל". התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת 'אלתא מערכות', פיתחה את מכ"ם ה'אדיר' הימי. חברת mPrest מפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת "כיפת מגן".

בסדרת הניסויים נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים קיימים ועתידיים, שעימם עשויות ספינות המגן להתמודד בזמן עימות, כגון: רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. בניסוי שולבו מערכות הספינה במערך ההגנה הרב-שכבתי, ונבחנו טכנולוגיות חדשות להגברת האפקטיביות המבצעית של מערך ההגנה האווירית בים וביבשה. הצלחת הניסוי הינה אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח המערכת, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירות הלחימה השונות של צה"ל.

במשרד הביטחון ציינו כי "'כיפת מגן' הינה נדבך משמעותי במערך ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן, ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל במרחב המים הכלכליים, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה".

שר הביטחון יואב גלנט בירך על הצלחת הניסויים: "מערכת 'כיפת מגן' מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה בים, ומאפשרת למערכת הביטחון להבטיח את עליונותה ואת חופש הפעולה המבצעי אל מול האיומים המתעצמים בזירה הימית. המערכת בגרסתה הימית מצטרפת אל מערך ההגנה הרב-שכבתי על מדינת ישראל, שנחשב כפורץ דרך בקנה מידה עולמי. הערכתי הרבה למפא"ת, צה"ל ורפאל על הפיכת חזון טכנולוגי ליכולת מבצעית ממשית בשטח".

ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד, הוסיף: "קמפיין הניסויים המוצלח הוא מרכיב בסדרה של פעולות שאנחנו מבצעים כדי לשפר את מערכות ההגנה האווירית של ישראל, להיערך למול איומים עתידיים ולשפר את ביצועי המערכות למול האיומים הקיימים. הצלחת הקמפיין מחזקת עוד יותר את הביטחון שלנו במערכות ההגנה וביכולתן להגן על שטחים נרחבים ונכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל ביבשה ובים. נמשיך לעבוד יחד עם צה"ל והתעשיות הביטחוניות להגנת מדינת ישראל בכל אזור ובכל נקודה, תוך מימוש ושימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל".

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל, מסר: "מערכת הביטחון ממשיכה כל העת לשדרג את יכולות 'כיפת ברזל', ביבשה ובים, כדי להגביר את האפקטיביות שלה. בקמפיין הנוכחי בחנו בהצלחה יכולות חדשות נוספות למערכת בתצורתה הימית, על גבי ספינת סער 6, יחד עם נדבכים נוספים של מערך ההגנה הרב-שכבתי של מדינת ישראל".

"באמצעות אותן היכולות, קישור מערכות הספינה למערכות ביבשה והמכ"מ שפותח במיוחד למשימת ההגנה על המים הכלכליים, המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים – רקטות, כטב"מים וטילי שיוט – ושיגרה לעברם, מלב הים, את מיירטי כיפת ברזל ימית, שהשמידו אותם בדיוק מושלם".

פתאל ציין כי "ההתארגנות והביצוע של קמפיין זה באה במקביל להפעלה מבצעית מוצלחת מאוד של מערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד', במבצע 'מגן וחץ'. מנהלת 'חומה' במפא"ת ממשיכה לחזק את המערכות המבצעיות, על ידי מתן מענה מבצעי וטכנולוגי בשוטף ובבניית מענה לאתגרים עתידיים".

תגיות:משרד הביטחוןצה"לכיפת מגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה