חדשות בעולם

טורקיה ביום שאחרי הבחירות: "נהיה יחד עד הקבר"

ארדואן ניצח אמש את יריבו, ובכך ימשיך לשלוט בטורקיה במשך 5 שנים נוספות. ישראל עיכבה את ברכתה לטורקיה עד להכרזה הרשמית על ניצחונו

  • ט' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ניצח אמש (ראשון) את יריבו איש האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו. הניצחון מעניק לארדואן 5 שנות כהונה נוספות, אחרי 20 שנים שבהן כבר החזיק בשלטון.

בנאום הניצחון שנשא שעתיים לפני שוועדת הבחירות הכריזה על ניצחונו, אמר הנשיא: "אני רוצה להודות לכל אחד מבני האומה שלנו ששוב נתן בנו אמון עם האחריות לשלוט במדינה בחמש השנים הבאות. אני מקווה שנהיה ראויים לאמון שלכם כמו שהיינו במשך 21 שנה. נהיה יחד עד הקבר".

בין הראשונים שמיהרו לברך את ארדואן על ניצחונו היה ארגון הטרור חמאס, אמיר קטאר, שייח תמים בן חאמד אל-ת'אני, וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את ארדואן.

ישראל המתינה עם הברכה לארדואן עד להכרזה הרשמית על ניצחונו, לאחריה פרסם הנשיא יצחק  הרצוג את ברכתו: "ברכותיי לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על ניצחונו בבחירות. אני משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה לישראל".

מערכת הבחירות הנוכחית בטורקיה התקיימה בצל רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה בפברואר האחרון, בה נהרגו יותר מ-50 אלף בני אדם. הביקורת עליו בקרב כל שכבות העם גברה. עוד לפני האסון שאירע, נאבקה טורקיה בעליות מחירים ומשבר עצום במטבע הלאומי, ורמת אינפלציה גבוהה. הבעיות הכלכליות השפיעו על כוח הקנייה של הציבור, ואנליסטים פוליטיים אף ציינו כי "זה גרם לשחיקה בפופולריות של ארדואן". העובדה שלראשונה מאז עלייתו לשלטון לא הצליח ארדואן לנצח בסיבוב הראשון המחישה את הכרסום בכוחו.

תגיות:טורקיהרג'פ טאיפ ארדואןבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה