מעניין

משגע את הרשת: תנו לפרחים שלכם כדור אספירין

האם ידעתם שכדור אספירין יכול להחיות שיחי גרניום בעציצים? 5 טיפים (חלקם מוזרים) שאתם יכולים ליישם ממש עכשיו כדי לגרום לפרחים, ובעיקר לגרניום שלכם, לפרוח כמו על מרפסת שמש באיטליה (או לפחות בגליל). כדור פורח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי שאוהב פרחים ומנסה לגדל אותם בגינה או במרפסת, מכיר כמובן את הגרניום. אותו צמח מרהיב שמתחיל כהבטחה מפוארת של פריחה צבעונית ובשלב מסוים מאבד את הודו והדרו והופך יותר ירוק מאשר פורח. מה אפשר לעשות עם זה, והאם כדור אספירין באמת מועיל?

1. תנו לו שמש, אבל לא המון

הגרניום אוהב את אור השמש, אבל הוא מעדיף שמש בוקר ואור חלקי אחר הצהריים. שמש ישירה וחזקה מדי לא עושה לו טוב. מקמו את הגרניום שלכם בפינה שמקבלת אור שמש מוקדם יחסית, שיהיה לו בוקר טוב.

 

2. תנו לו מים, אבל במידה

הגרניום אוהב וצריך לשתות. באקלים הישראלי בקיץ – כדאי להשקות אותו מדי יום, בחורף מספיק פעמיים בשבוע. גם עודף מים לא טוב לגרניום, כיוון שהוא עלול לגרום לריקבון שורשים. איך יודעים מתי להשקות? כשאתם מניחים אצבע על האדמה והיא יבשה – הגרניום שלכם צמא.

 

3. תנו לו דשן (אתם יכולים להכין לבד)

אפשר לקנות דשן מיוחד לגרניום, ואפשר להכין לבד מחומרים פשוטים. רוכשים יוד בבית המרקחת ומוסיפים טיפה אחת לליטר מים. פעם בחודש משקים ממש ליד דפנות העציץ (לא במרכז, כדי שלא יפגעו השורשים), ולא יותר מ-100 מ"ל. חשוב להניח את התמיסה על אדמה רטובה ממים ולא על אדמה יבשה. שימו לב לא לתת לתמיסת היוד לגעת בעלים כלל. היא מיועדת אך ורק להעשרת האדמה בחומרים מזינים.

 

4. תנו לו דחיפה קטנה

הגרניום שלכם באמת רוצה לפרוח, אבל לפעמים הוא צריך קצת עזרה. אתם יכולים לזרז את ההתחדשות שלו אם רק תתנו לו תשומת לב. אם אתם רואים ראש תפרחת שהתייבש, הסירו אותו מידיחד עם הגבעול. דבר זה יגרום לגרניום להוציא ניצנים חדשים. מזל טוב.

 

5. תנו לו כדור נגד כאבים

זה אולי נשמע מוזר מאוד, אבל כדור אספירין אחד שתמיסו בליטר וחצי מים יכול לחולל פלאים לגרניום שלכם. רססו בעזרת ספריי את התמיסה על העלים, ואפילו השקו בעזרתה פעם בשבוע. ברור שאין הכוונה לטפל בכאב ראש (שאין לו), אלא לתת לחומצה הסליצילית שנמצאת באספירין לעבוד ולעזור לגרניום בהתחדשות ובפריחה עשירה.

תגיות:פרחיםגרניום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה