סלבס בהתחזקות

הזמר קובי פרץ: למה עלינו לעסוק בתורה בכל עת?

הזמר כתב פוסט בו סיפר משל שממחיש שהשם יתברך נתן לנו את התורה במדבר, בכדי לבחון אותנו - האם נקבל אותה באהבה ללא תנאים? הנה המשל

  • ח' סיון התשפ"ג
צילום: פלאש 90צילום: פלאש 90
אא

"ואמרו רבותינו: זכות גדולה נפלה בחלקינו שזכינו לקבל 'חמדה גנוזה' במעמד הר סיני - את התורה הקדושה" - כך כתב הזמר קובי פרץ בפוסט ויראלי שפרסם לעוקביו בנוגע לחג השבועות. "עליה אמר שלמה המלך בספר משלי: 'יקרה היא מפנינים, וכל חפציך לא ישוו בה'. לכן עלינו לעסוק בלימוד התורה בשמחה בכל עת, כפי שנאמר: 'לא ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה"'.

פרץ מסביר כי ושואל הגאון "הבן איש חי", רבינו יוסף חיים זצ"ל: מדוע באמת ניתנה התורה דווקא "במדבר", ולא במקום ראוי יותר ברוב פאר והדר לכבודה של תורה?

"והסביר על פי משל: בן של עשיר היה חכם ומוצלח, והוריו חיפשו שידוך עבורו. שדכנים רבים באו בהצעות שונות, אבל אף אחת לא מצאה חן בעיניו. לימים הגיע 'שדכן' אחד, ואמר לעשיר: דע לך כי הכלה שיש לי להציע עבור בנך היא כלילת המעלות ומושלמת בכל המידות, אך רק "חיסרון" אחד יש בה... היא 'בת עניים'", המשיך פרץ.

בהמשך בדק העשיר ומצא שאכן הכלה היא מושלמת, אלא שאז התברר כי אבי הכלה דורש שבתו תישאר לגור בכפר שבו הם חיים. כיוון שהשידוך מצא חן בעיני העשיר כל כך, הסכימו העשיר ואשתו גם לתנאי זה, וכעבור זמן ערכו את החתונה בשמחה. "הנה כעבור מספר ימים לאחר החתונה, ניגש אבי הכלה אל החתן, ואמר לו: חתני היקר! אני רוצה לתת לך מתנה - ארגז קטן. כשפתח החתן את הארגז, נגלה לנגד עיניו 'אוצר גדול' של תכשיטים ואבני חן. אמר לו אבי הכלה: שמרתי את כל עושרי לבתי היחידה ולאחר שראיתי כי זכיתי בחתן מפואר כמוך... שהיה מוכן לקחת את ביתי ללא כלום... לכן מגיע לך את כל האוצר הזה".

"והנמשל", מסכם פרץ. "בכוונה נתן לנו ה' יתברך את התורה במדבר, בכדי לנסות אותנו האם נקבל אותה באהבה ללא תנאים? וכשראה הקב"ה את עם ישראל מכריזים בשמחה עליה: 'כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע', אז גילה לנו את ברכת התורה, שנותנת חיים לעושיה בעולם הזה ובעולם הבא, ובזכותה אוכל אדם מפירותיה בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא!'".

תגיות:קובי פרץלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה