חדשות בארץ

"הפכנו לשנואי העם": אנשי עסקים חרדיים חושפים את מה ש’הולך’ ברחוב התל אביבי

"התפוצצות מורסה", "הפכנו להיות שנואי העם", "אוח, הדתיים האלה" ועוד - אם חשבתם שהמשפטים האלה הם נחלתם של מתי מעט, הרי שאנשי עסקים חרדיים שבאים במגע כמעט יומיומי עם הרחוב התל אביבי, מוכיחים כעת אחרת

אא

"התפוצצות מורסה", "הפכנו להיות שנואי העם", "אוח, הדתיים האלה" ועוד - אם חשבתם שהמשפטים האלה הם נחלתם של מתי מעט, הרי שאנשי עסקים חרדיים שבאים במגע כמעט יומיומי עם הרחוב התל אביבי, מוכיחים כעת אחרת. 

בראיון ארוך ב'ישראל היום' סיפרו מספר אנשי עסקים חרדיים מן השורה, על השינוי המהותי שהם מרגישים בתקופה זו, בשיח - אבל לא רק. 

יעקב הלפרין, בעלים של רשת 'אופטיקה הלפרין' אומר כי לדעתו הסיבה נעוצה בתקשורת וב"קמפיינרים שחושבים מבוקר עד ליל איך ללבות שנאה. גם הנאציזם, להבדיל, התחיל בשטיפת מוח. בקניה, לפני שבועיים, 400 איש הרעיבו עצמם למוות כי ראש הכת הטיף לזה. כרגע המוטיב של שכנוע העם הרדוד, אלה שנגררים אחרי קלישאות והסתה, מכוון מטרה נגד יהודים חובשי כיפות. זה מתחיל בזה שחבר כנסת ואחר כך שר מרשה לעצמו להשתמש במילים כמו 'נזרוק אותם במריצות', וזה הופך להיות זול לפגוע באחר. לוקחים אנשים שהם באמת ובתמים עומדים על משמר המדינה ועובדים לפרנסתם, ואומרים להם שכל חובש כיפה הוא עלוקה, מוצץ דם, טפיל. בסוף איזשהו מסר נקלט. ומה הילד שלו רואה? את אבא שלו אומר: 'אוח, הדתיים האלה'. הפכנו להיות שנואי העם".

את הדברים אומר הלפרין ומרואיינים חרדיים נוספים, על רקע הפגנות בבני ברק, ההתבטאות הקשה של גלית גוטמן ואחרים בתקשורת הכללית כנגד החרדים ועוד. לדבריו, את אותם אנשי אסטרטגיה שאחראים לכך, לא מעניין אחדות עם ישראל ויהדות. כל מה שמעניין אותם הוא - לנצח. 

"אני נוסע לשדה התעופה עכשיו וראה שלט של 'ממשלת הביזה'. איך אפשר לבוא ולהגיד שכולנו בוזזים? למה מחכים? שפצצה גרעינית אחת תאחד אותנו? שנרוץ יחד למקלט, חרדים וחילונים? שנהיה אחים לצרה? השבוע הייתי במגדלי עזריאלי. עמדתי במעלית עם שלושה אנשים, והרשתי שנאה. לא פחדתי, אבל הרגשתי עוינות. נטע זר. כמו להיות אדם לבן בהארלם של לפני 20 שנה. מישהו צריך לעצור את זה, ומהר".

אל דבריו אלו מצטרף גם איש התקשורת אבי מימרן שאמר כי הוא נאלץ להסתובב בתל אביב עם קסקט, כי הוא מרגיש שהוא מסתובב בפריז או בברלין. "אתה פה בארץ ולא יכול להבליט סממנים חרדיים יותר מדי. האווירה ברחוב והמבטים, לא נעימים בכלל. בכל פעם אני צריך להזכיר לעצמי 'אתה פה במדינת ישראל'. תחת הפגנות אתם גורמים למתונים להיות קיצוניים ולכולם להתבצר. גם אם כל החרדים היו עושים צבא ומשלמים מיסים, היו מתייחסים אליהם כמו למתנחלים. הרי הם כולם משלמים מסים ומשרתים, והם לא אהובים יותר מהחרדים. אז זה לא הסיפור בכלל. השנאה לחרדים פורחת כי הימין בשלטון בזכות החרדים".

אל הקמפיינים החשובים שעשה בעבר 'כבד את אביך ואת אמך' ו'לשון הרע לא מדבר אליי' יצטרף כעת קמפיין נוסף שבראשו יעמוד יעקב הלפרין, על הרקע הזה בדיוק. "התכנון הוא לשים על שלטי חוצות חרדים בעלי שם ולידם את המשפט: 'אני אוכל חינם? די לשנאת חרדים'. אני פשוט קרוע ושבור מהמצב. אני אוהב את עם ישראל, ואנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו לעצור. הלוואי שהיו לנו בצד שלנו אנשים שיודעים לדבר ולהסביר. אני רוצה להגיד שיהודי לא פוגע ביהודי. בשואה פיצלנו פרוסה לשניים. בעברו של כל יהודי יש סבא של סבא שהיה רב או דתי או מסורתי או שמר שבת או הדליק נרות בהיחבא או אכל מצה במרתף, והיום אנחנו שונאים את מי שעושים את זה. זה לא יכול להיות".

תגיות:חרדיםתל אביבנאצהיעקב הלפרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה