חדשות בעולם

טורקיה בוחרת נשיא: האם ארדואן, ששולט במדינה ב-20 השנים האחרונות, ינצח שוב?

היום ייערך הסבב השני בבחירות בטורקיה, לאחר שאף מועמד לא הצליח להשיג רוב מוחלט בסיבוב הראשון

  • ח' סיון התשפ"ג
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

הבחירות בטורקיה: היום (ראשון) יתקיים הסבב השני בטורקיה, והטורקים יבחרו בין רג'פ טאיפ ארדואן, הנשיא הנוכחי ששולט במדינה ב-20 השנים האחרונות, ובין מועמד האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו. בסבב הראשון שנערך לפני שבועיים אף אחד מהמועמדים לא הצליח להשיג רוב מוחלט.

סבב הבחירות הראשון הסתיים כאשר הנשיא הנוכחי ארדואן קיבל רק 49.5 אחוז מקולות הבוחרים, בעוד יריבו קיליצ'דראולו קיבל 44.9 אחוז.

הבחירות בטורקיה נערכות בצל האסון ההומניטרי הגדול שפקד את המדינה - רעידת האדמה וההרס הרב שגרמה. בעקבות האסון גברו הסיכויים כי הטורקים יצביעו בקלפי נגד הנשיא המכהן, אך ככל הנראה כוחו של ארדואן גובר, והוא ימשיך לשלוט ללא עוררין במדינה.

ארדואן שולט במדינה ב-20 השנים האחרונות, תחילה כראש ממשלה, החל מ-2003, ולאחר מכן כנשיא מ-2014 ואילך. הוא עיצב את טורקיה המודרנית יותר מכל פוליטיקאי אחר. מ-1994 עד 1998, ארדואן היה ראש עיריית איסטנבול. ב-1999 הוא ריצה עונש מאסר של ארבעה חודשים לאחר שהואשם בהסתה לשנאה דתית.

בשנת 2001, כשטורקיה הייתה במשבר כלכלי ופוליטי גדול, הקים ארדואן את AKP (מפלגת הצדק והפיתוח) האסלאמית-שמרנית. שנה אחת בלבד לאחר מכן, ה-AKP הגיעה משום מקום כדי לרוב מוחלט בבחירות לפרלמנט, הוא זכה ב-363 מתוך 550 המושבים. ארדואן לא הפסיד בבחירות מאז, ואחרי כל ניצחון הוא מצא דרכים חדשות לחזק את אחיזתו בשלטון.

תגיות:טורקיהבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה