חדשות בארץ

רוצח החייל טוען שימיו ספורים ומבקש שחרור מוקדם. ועדת השחרורים דחתה את החלטתה

ואליד דקה, חבר בחוליה שרצחה את החייל משה תמם הי"ד, הגיש תעודה רפואית המעידה שנותרו לו כשנתיים לחיות. משפחת תמם: "לשחרר רוצח של חייל רגע לפני הזמן שקצוב לו בעונש זה פרס לטרור"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קיימה היום (רביעי), בכלא מעשיהו ברמלה, דיון ראשון בבקשתו של המחבל ואליד דקה להשתחרר שחרור מוקדם. דקה, רוצחו של החייל משה תמם הי"ד, טען באמצעות סניגורו עו"ד אביגדור פלדמן כי הוא חולה במחלה חשוכת מרפא ונותרו לו כשנתיים לחיות, וביקש "למות לצד משפחתו".

פרקליטות המדינה התנגדה לבקשת השחרור המוקדם, וציינה כי החוק קובע שאסיר ביטחוני ירצה את כל עונש המאסר שהוטל עליו. כמו כן, נציגת הפרקליטות, עו"ד יסמין שביט, טענה שלוועדה שהתכנסה היום אין סמכות כלל לדון בבקשה. על פי הפרקליטות, רק ועדה מיוחדת המכונה "ועדת אסירי עולם" יכולה להתכנס ולדון בבקשות מסוג זה.

חברי הוועדה ציינו כי הבקשה של דקה לשחרור מוקדם "נתמכת במסמכים רפואיים מטעם האסיר, וכן, בתעודה רפואית מ-15 במרץ אשר בה חיווה דעתו ד"ר דימיטרי קלוצקי, מנהל רפואי במחלקת הרפואה בשב"ס, כי לאסיר מחלה ממארת אשר מסכנת את חייו באופן ממשי".

דקה בן ה-62 השתייך לחוליה של החזית העממית, שחטפה ורצחה את החייל משה תמם הי"ד לפני 39 שנים. הוא נידון למאסר עולם, אולם ב-2012 נשיא המדינה דאז שמעון פרס קצב את עונשו ל-37 שנים. בהמשך נגזרו עליו עוד שנתיים מאסר, לאחר שהורשע באחזקת טלפון סלולרי שהוברח לו לכלא. דקה נחשב לאסיר הביטחוני הוותיק ביותר בבתי הכלא בישראל, ושימש תקופה ארוכה כדובר האסירים.

בני משפחתו של תמם מחו נגד עצם קיום הדיון בבקשת המחבל. אורלי תמם, אחייניתו של משה הי"ד, אמרה: "לשחרר רוצח נתעב של חייל רגע לפני הזמן שקצוב לו בעונש זה פרס לטרור. למה אנחנו צריכים להילחם שהרוצח הנתעב ירצה את עונשו על מלא?"

תגיות:משה תמם הי"דואליד דקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה