ונשמרתם

רופאה חושפת: האם צמה מונעת הידבקות בכינים, ואיזה חומר הכינה ’מזריקה’ לנו?

רופאה ישראלית שמה קץ ל'שמועות' על כך שצמה מונעת הידבקות בכינים, ומציגה עוד כמה עובדות חשובות בנושא - שכדאי לכולנו להכיר (כמו למשל החומר שהכינה 'מזריקה' אל גופנו)

אא

האם קליעת צמה אכן שמה קץ לתופעה הכאובה של הידבקות בכינים אצל ילדים ונוער? ד"ר אורה זלינגר, רופאה שעובדת בקופת חולים כללית, שמה קץ ל'שמועות' ומציגה את האמת לאמיתה: "איסוף השיער לקוקו או לצמה אינו מונע הדבקה בכינים, אך מקשה עליהן לעבור מראש לראש", היא כותבת במאמר ארוך שפרסמה בנושא. 

במאמר היא מציגה עובדות שרבים לא יודעים, כמו למשל העובדה שכשהכינה פוצעת ומנקבת את עור הקרקפת, היא מזרימה אל תוך הפצע הפתוח רוק שמונע קרישת דם. 

אלו עוד עובדות ייתכן ואתם לא מכירים, וכדאי מאוד שתכירו? 

נתחיל בעובדה הראשונה: לא מיד מרגישים גירוד 

יכול להיות שנדבקתם בכינים והראש לא יגרד מיד? כן, זה יכול להיות. לדברי ד"ר זלינגר, הגירוד מתחיל כשמונה שבועות לאחר ההדבקה

העובדה השנייה: מתי צריכים לדאוג מהכינים? תתכוננו להפתעה 

כשהראש מגרד עד כדי כך שבסופו של דבר מופיעים על הקרקפת פצעים, שיכולים להיות גם מדממים. ובטח ובטח שלא נעימים, במיוחד כשמדובר בילדים. פצעים בקרקפת לעתים 'זולגים' גם לאזורי העורף, האוזניים והמצח. הם מתאפיינים באדמומיות, תחושת גרד, יובש, ולפעמים אף מוגלה או מראה קשקשי שעלולים להצביע על דלקות שהתפתחו במקום.

העובדה השלישית: כינים עוברות גם ממצעים

הכינים עוברות מראש לראש, כאשר יש קרבה גדולה בין האנשים. אך זו לא הדרך היחידה: גם אם אתם משתמשים באותה מברשת, מגבות, כובעים ואפילו מצעים של אדם שראשו מלא בכינים, סביר להניח שתידבקו ממנו גם. 

העובדה הרביעית: הכינים לא מועברות בבריכות שחייה 

העובדה החמישית: הכינים יצרו פצעים בראש? זה הגיוני

כשהכינה חודרת אל שכבת העור בקרקפת היא בעצם יוצרת נקב שאל תוכו היא מפרישה רוק עם חומר שמונע קרישת דם. לדברי ד"ר זלינגר, "החומר הזה גורם לגירוי חזק ולתגובה המופיעה לעתים על עור הראש. לעתים רחוקות גורם הגירוד להתפתחות פצעים".

תגיות:כיניםצמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה