מעניין

למה אברי גלעד חשף ש"70% מהאסירים בבתי הכלא סובלים מהפרעת קשב"?

המנחה ביקר בכלא מעשיהו וטען כי "כמה דק הקו המפריד בין אנשים שהפרעת הקשב שלהם הרסה להם את החיים והכניסה אותם לצרות ולכלא, ובין אנשים שהצליחו להתמודד בלי להתמוטט". עכשיו הוא מנסה לעזור להם

  • ד' סיון התשפ"ג
גלעד, תמונת ארכיון (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)גלעד, תמונת ארכיון (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)
אא

המנחה אברי גלעד חשף בפוסט אתמול (שלישי) נתונים מסקרנים שנחשפו במהלך ביקורו בכלא.

"הייתי היום בכלא. הלכתי לפגוש אסירים במרכז הקשב של מעשיהו, אסירים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר, שקרוב לוודאי גרמה להם להיות אסירים", כתב גלעד. "שבעים אחוז מהאסירים בישראל הם אנשים עם הפרעת קשב, לעומת חלקם באוכלוסייה הכללית, בקושי עשרה אחוז. הפרעה לא מאובחנת ולא מטופלת היא הסיבה המרכזית להסתבכות אנשים בשלל עבירות, שחלקן הגדול היה ניסיון להשיג טיפת דופמין למוח הרעב לחומר היקר הזה, הנמצא בחסר אצל הלוקים בהפרעה.

הוא סיפר כי הציע למנהלי בתי הכלא כמוסה חדשה לטיפול בהפרעת קשב - כמוסה שהוא נוטל בעצמו. "בהרצאה מול האסירים ראיתי כמה דק הקו המפריד בין אנשים שהפרעת הקשב שלהם הרסה להם את החיים והכניסה אותם לצרות ולכלא, ובין אנשים שהצליחו להתמודד בלי להתמוטט. גם הם וגם אני אימפולסיבים באותה מידה, מפוזרים, שכחנים, תגובתיים בהגזמה. להם היה פחות מזל, זה הכל".

גלעד סיפר כי יצא משם עם תחושה שהאנושות חייבת למצוא דרך טובה יותר לטפל בהפרעת קשב שאינה כלא: "כל כך הרבה בני אדם טובים היו יכולים להיות חופשיים לו אותרו בזמן וטופלו בהתאם".

תגיות:אברי גלעדהפרעת קשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה