סיפורים אישיים

מצמרר | הנפטר התגלה בחלום ובכה: "לא נותנים לי להיכנס לגן עדן"

"אין לי מנוחה בשמים", אמר הנפטר לאלמנה. "לא נותנים לי להיכנס לגן עדן, אני סובל, בבקשה ממך תלכי אליו ותפייסי אותו, אל תעזבי אותו עד שיגיד בפה מלא שהוא סלח לי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב עמרם בינט סיפר בשיעורו היומי על 'הדף היומי' סיפור מצמרר במיוחד, אותו שמע מאחד ממשתתפי השיעור. בפתח דבריו הדגיש הרב כי המשתתף שסיפר לו את הסיפור שמע אותו בעצמו מפיו של בעל המעשה.

"לפני 50 עלה לירושלים מברית המועצות יהודי בשם יצחק. הוא התגורר עם רעייתו, וילדים לא היו להם. יצחק היה מתפלל בבית כנסת קבוע, ירא ושלם, מלא באהבת תורה, אבל לצערו הוא לא ידע ללמוד. בהיותו ילד, שלטו הקומוניסטים ביד רמה בכל רחבי ברית המועצות, והוא לא זכה ללמוד מאום. לאחר עלותו לארץ למד לקרוא ולהתפלל, אך לימוד גמרא היה מחוץ לתחום עבורו.

"יצחק היה מלא בהערכה ללומדי תורה, ופעמים רבות כשהוא היה רואה יהודי, בחור צעיר, אברך, או אדם מבוגר שיושב ולומד בקול, הוא היה מגיע, מתיישב מולו ונועץ מבט באדם הלומד. יצחק היה מקשיב לניגון של הגמרא ומתבונן, בהערכה, בקנאה, בכאב על כך שהוא עצמו לא זכה לכך.

"והנה הגיע לבית הכנסת אברך תלמיד חכם, בן אדם ירא שמים, שכנראה באותו יום היה קצת קצר רוח כי משהו לא הסתדר לו כמו שצריך. הוא התיישב ללמוד, החל לומר את הגמרא בנעימה בניסיון להיכנס אל תוך הסוגיא, ור' יצחק כדרכו הגיע, התיישב ממול ונעץ בו מבט", ממשיך הרב בינט לספר.

"האברך הזה הגיב שלא כמצופה. הוא הפגין חוסר שביעות רצון בולט מהעובדה שיצחק התיישב ממולו, ו… סגר את הגמרא בחבטה – קם ממקומו ועבר ללמוד בבית כנסת אחר. יצחק נפגע עד עמקי נשמתו, ובצדק רב.

"עברו מאז עשרות שנים, אותו יהודי עלה ונתעלה בתורה הקדושה, אבל הוא שכח את הסיפור עם יצחק, ואף פעם לא טרח לפייס אותו.

הרב בינט מוסיף ומספר כי לאחר עשרות שנים נפטר אותו יהודי תלמיד חכם. "הוא נפטר בשם טוב, צאצאים רבים היו לו, המונים מיקירי ירושלים באו ללוות אותו בדרכו האחרונה, הם ישבו שבעה, והתפזרו איש איש לביתו.

"והנה באחד הלילות הוא בא בחלום לאלמנה, ובכה בדמעות שליש. הוא סיפר לה את המעשה במהלכו פגע ביצחק, ואמר: 'אין לי מנוחה בשמים. לא נותנים לי להיכנס לגן עדן, אני סובל, בבקשה ממך תלכי אליו ותפייסי אותו, אל תעזבי אותו עד שיגיד בפה מלא שהוא סלח לי'.

"קמה האלמנה המבוגרת בבוקר, היא הרגישה שזה לא סתם חלום. לקחה את המגבעת של בעלה, מגבעת חדשה שקנו לו ימים אחדים לפני שנפטר, ויצאה איתה כדי לתת אותה במתנה ליצחק. היא נקשה על דלת ביתו ושאלה אותו אם הוא זוכר שבעלה פגע בו כך. יצחק אמר שהוא זוכר היטב את המקרה, עד היום הוא עדיין מרגיש את העלבון הצורב שחש באותה הפעם.

"האלמנה פרצה בבכי", מתאר הרב בינט, "היא נתנה ליצחק את הכובע במתנה וביקשה ממנו בכל לב שיסלח לבעלה, כי הוא סובל בשמים. יצחק כמובן מיהר לומר שהוא סולח מכל הלב, אין לו שום קפידה על האיש שפגע בו, והוא מבטיח להדליק נר לעילוי נשמתו ולהתפלל שיזכה לבוא אל מנוחתו במהרה.

"את הסיפור הזה", סיכם משתתף השיעור שסיפר לרב בינט את הסיפור, "שמעתי מיצחק בעצמו…".

למה התורה לא פירטה את השכר שצפוי לנו בגן עדן, ומה עשה הזוכה בלוטו ב-100 מיליון דולר? הרב זמיר כהן ב-7 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

באדיבות אתר 'דרשו'

תגיות:פגיעהגן עדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה