חדשות בארץ

בחסדי שמים: נעצר תושב אום אל פאחם שתכנן לבצע פיגוע תופת בקו 921 בחדרה

בחסדי שמים עצר השב"כ, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים, תושב אום אל פאחם שגויס לחמאס ותכנן לבצע פיגוע תופת בתוך שטח ישראל

  • ד' סיון התשפ"ג
איצטדיון עירוני עפולה: המחבל סימן פחים בהם ניתן להניח מטענים (צילום: תקשורת שב"כ)איצטדיון עירוני עפולה: המחבל סימן פחים בהם ניתן להניח מטענים (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים במשטרת ישראל, עצר לפני מספר שבועות תושב אום אל פאחם בחשד כי בכוונתו לממש פיגוע תופת באמצעות מטען, לאחר שגויס לארגון הטרור חמאס – כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום.

החשוד הוא מחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם בן 20, נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה.

מחקירת השב"כ עלה כי מחאג'נה תכנן לבצע פיגוע תופת בקו 921 בחדרה. הוא גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, לצורך מימוש פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל. מהחקירה עולה כי לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד.

עוד עלה בחקירה כי אסף מידע אודות מיקומים אפשריים לביצוע פיגוע בישראל, בדגש על אתרים ביטחוניים ומקומות הומי אדם, ושלח את המידע שאסף לחמאס ברצועת עזה.

מפת אזור אצטדיון עפולה. על גבי המפה סימן החשוד תחנות אוטובוס סמוכות הומות אדם (צילום: דובר צה''ל)מפת אזור אצטדיון עפולה. על גבי המפה סימן החשוד תחנות אוטובוס סמוכות הומות אדם (צילום: דובר צה''ל)

בסופו של דבר, על פי הנחיות שקיבל מחמאס, תכנן מחאג'נה, כאמור, לממש פיגוע תופת בקו אוטובוס 921 באזור חדרה, והוא אף ביצע מספר פעולות לטובת מימוש הפיגוע טרם נעצר. בתאריך 09.05.2023 הוגש כתב אישום נגד מחמד מחאג'נה, המייחס לו עבירות ביטחון חמורות.

מפת חדרה, על גביה סימן החשוד את התחנה המרכזית ותחנת אוטובוס נוספת (צילום: שב''כ)מפת חדרה, על גביה סימן החשוד את התחנה המרכזית ותחנת אוטובוס נוספת (צילום: שב''כ)

מהשב"כ נמסר: "האחריות על פעילויות מעין אלו מוטלת על הנהגת החמאס ברצועה, בראשה יחיא סנואר, ראש החמאס ברצועת עזה. שירות הביטחון הכללי, יחד עם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור מצד ארגוני הטרור, ולנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולמצות את הדין עם כל הגורמים המעורבים".

תגיות:חמאסחדרהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה