חדשות בעולם

הביון הטורקי: חשפנו תא ריגול של המוסד הישראלי

לפי הדיווח בעיתונות הטורקית, גורמי המודיעין במדינה עצרו 15 בני אדם, החשודים שפעלו עבור ארגון הביון הישראלי והיו בקשר עם אישים המתנגדים לנשיא ארדואן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון "דיילי סבאח", היוצא לאור בטורקיה, דיווח היום (שלישי) על מעצרם של 15 בני אדם, שלטענת ארגון הביון הטורקי משתייכים למוסד הישראלי. 11 מהעצורים, כך נטען, אומנו בישראל למשימות ריגול וארבעה הם סייענים טורקים. שני חשודים נוספים בהשתייכות למוסד הישראלי הצליחו להימלט, ונערך מצוד אחריהם.

על פי הדיווח, גורמי הביטחון בטורקיה עקבו אחר חברי הרשת במשך כשנה. העצורים הקימו חברה שמטרתה הייתה לכאורה "לסחור עם איראן", אבל בפועל חברי רשת הריגול ביצעו מעקבים אחר 23 אנשי עסקים איראניים. 

בתקשורת הטורקית ציינו, בהסתמך על הודעת הביון הטורקי, כי אנשי הרשת שנעצרו שיתפו פעולה עם אנשיו של איש הדת הטורקי הגולה, פתהוללה גולן, יריבו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. נשיא טורקיה מאשים את גולן בתכנון ניסיון ההפיכה נגדו לפני שבע שנים.

בחודש דצמבר האחרון דיווח העיתון הטורקי "דיילי סבאח" על מעצרם של 44 תושבי המדינה, שעל פי החשד עסקו בריגול אחר פלסטינים בטורקיה, עבור המוסד הישראלי.

תגיות:טורקיההמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה