חדשות בארץ

במטרה להגן על הולכי הרגל: איסור על נסיעת כלי רכב בגנים, טיילות ורחבות ציבוריות

השרה רגב חתמה על התקנה החדשה, שעד היום הייתה תקפה למדרכות בלבד. משרד התחבורה: "התקנה מרחיבה את הגדרת המרחב המוגן המיועד להליכה". הבעיה: יש צורך להסמיך את הפקחים לאכוף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שרת התחבורה מירי רגב חתמה היום (שלישי) על תקנה חדשה, שתאסור על תנועת כלי רכב, מכל סוג, במרחבים ציבוריים המיועדים להולכי רגל. עד היום התקנה התמקדה בנסיעה במדרכות בלבד, ועם כניסת התקנה החדשה לתוקף תיאסר תנועת כלי רכב בטיילות, פארקים, גנים, שבילים ורחבות ציבוריות.

האיסור יחול על רכב פרטי, אופניים חשמליים וגלגינוע (קורקינט חשמלי). בכל המקומות שייכללו בהגדרת "שביל הולכי רגל", יוצב תמרור מיוחד המיידע את הנוהגים והרוכבים כי מדובר בשביל להולכי רגל, ולפיכך אסור בנסיעה.

הבעיה העיקרית ביישום התקנה היא האכיפה. פקחי הרשויות קיבלו הסמכה לאכוף נסיעת דו גלגלי על מדרכה, ועתה יש צורך לתקן את החוק שיאפשר להם לפעול גם באזורים החדשים שהוגדרו.

ממשרד התחבורה נמסר כי "בוחנים אפשרות להקנות לפקחי הרשויות המקומיות סמכויות רחבות לאכוף נסיעת כלי רכב בשבילים להולכי רגל, בדומה לסמכויות שכבר ניתנו להם לאכוף תנועת כלי רכב במדרכות".

שרת התחבורה מסרה: "בשנים האחרונות נוספו סוגים חדשים של כלי רכב חדשניים כגון אופניים וקורקינטים חשמליים, המספקים דרך נוחה וקלה להתנייד במרחב העירוני, אך מצד שני מהווים סכנה ממשית להולכי הרגל, ובייחוד לקשישים ולילדים. מדי שנה נגרמות אלפי תאונות עקב תנועת רכב מנועי במרחב המיועד להולכי רגל. נפעל למציאת איזון נכון שיאפשר לרוכבים להמשיך וליהנות מיתרונות כלי הרכב החשמליים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על שלומם של הולכי הרגל".

יו"ר ארגון הולכי הרגל של ישראל, איתי פישהנדלר, הגיב: "אנו מברכים על יוזמה לשמירה על הולכי הרגל. אנו מצפים כי ראשי הרשויות בישראל ילמדו, יציבו את הולכי בראש סדר העדיפויות, ויקדמו את זכויות הולכי הרגל בערים".

תגיות:משרד התחבורהמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה