חדשות בארץ

הרמטכ"ל על האיום האיראני: "יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק. יש לנו יכולת לפגוע"

רב אלוף הרצי הלוי נאם בכנס "חזון ואסטרטגיה בעידן אי-וודאות" בהרצליה. על הסיכולים הממוקדים: "כשיש פעיל טרור בכיר שעושה הכול כדי לפגוע בישראלים, אנחנו נעשה הכול כדי להוציא אותו מהתמונה"

הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

‏הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נאם היום (שלישי) בכנס "חזון ואסטרטגיה בעידן אי-ודאות" בהרצליה, והתייחס בתחילת דבריו לאיום האיראני: "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם. אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה. לנו יש יכולת לפגוע באיראן ולאחרים יש יכולות".

"אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים. ישנה מגמה של התקרבות מדינות באזור לאיראן. זה נובע מרצון להוריד 'טמפרטורות' באזור ולא להגיע לעימותים גדולים".

על המצב בלבנון, בגבול הצפון והתעצמות חיזבאללה, אמר הלוי כי "לבנון נמצאת במשבר עמוק. ההתעצמות בלבנון של חיזבאללה היא אתגר מרכזי מבחינתנו. אנחנו מעכבים אותה, קשה לשמור את זה על האפס. צריך לדאוג כל הזמן שיישמר ויגדל פער איכותי בין קצב השיפורים שלנו לבין מה שהם עושים, ותמיד לשקול יוזמה שיכולה להביא יתרון".

"חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל. הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, והדבר הזה מביא אותו להעז ולאתגר אותנו כשהוא בטוח שזה לא יוביל למלחמה".

הרמטכ"ל התייחס בנאומו גם למצב ברשות הפלסטינית, ולסיכולים הממוקדים שצה"ל מבצע: "עדיפה רשות פלסטינית מתפקדת על כאוס ביהודה ושומרון או עלייה לשלטון של חמאס. ישראל עושה הכול כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, אבל כשיש פעיל טרור בכיר שעושה הכול כדי לפגוע בישראלים - אנחנו נעשה הכול כדי להוציא אותו מהתמונה".

לסיום דיבר הלוי על המשבר במילואים, שבא לידי ביטוי כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית: "המטרה הכי חשובה היא לשמר את הכשירות המבצעית ולאחר מכן את לכידות הצבא. המטרה הנוספת היא להשאיר את המחלוקת מחוץ לצבא. יש לנהוג בזהירות במודל צבא העם ואסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות אחרות. צה"ל הוא מעל לכל מחלוקת".

תגיות:איראןפצצה גרעיניתהרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה