חדשות כלכלה

סקר מדאיג: הישראלים מוותרים על תרופות ומזון כדי לשרוד

30% מהישראלים שנסקרו טוענים כי ויתרו על מוצרים בסיסיים. שני שליש סבורים: המצב שלנו הורע לעומת המצב לפני שנה. האם עליית המחירים תיעצר?

  • ג' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

30% מהאזרחים בני 44-18 נאלצו לוותר בשנה האחרונה על רכישת מצרכי מזון ומוצרי יסוד. 16% מבני 65 ומעלה ויתרו על הוצאות רפואיות כמו תרופות. תמונת המצב החמורה הזאת צריכה להדאיג את הממשלה, אבל בעיקר את הציבור הישראלי, שמתמודד עם יוקר המחיה.

הריבית עלתה שוב אתמול (שני), במטרה היא לבלום את האינפלציה ועליית המחירים. המשמעות היא שגם המשכנתא של אזרחי ישראל תתייקר. בהתאם לכך, שני שליש מהציבור סבור שהמצב הכלכלי של המשק הורע עד הורע משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מחצית מהישראלים מדווחים על הרעה במצבם הכלכלי האישי. מי שחשף את הנתונים הוא סקר עמדות הציבור בנושא יוקר המחייה וכלכלה.

מהסקר עולה כי 15% מגילי 44-18 ויתרו על נושאי חינוך (חוגים ושיעורים פרטיים). בקרב האוכלוסייה המבוגרת, 21% סיפרו כי נאלצו לחסוך באוכל. 75% מהנשאלים ציינו שנאלצו לוותר השנה על הוצאה כלשהי - יותר ממחציתם ויתרו על בילוי, 27% על רכישת רכב, 26% על מצרכי מזון. בנוסף, כשני שלישים מהציבור סבור שמחירי המזון הם הדבר המשמעותי ביותר שצריך להוריד את מחירו.

"גילינו שהדבר שהכי מטריד את הציבור הישראלי הוא יוקר המחיה. מה שכן הפתיע זה שהציבור לא שם את הזרקור על הדיור, אלא בעיקר על מוצרי המזון. כלומר, בחיי היום-יום הציבור מוטרד מהקניות בסופר שהפכו ליקרות", אמרה דפנה אבירם-ניצן, מנהלת המרכז לממשל ולכלכלה במכון הישראלי לדמוקרטיה.

תגיות:תרופותסקריוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה