חדשות בעולם

ארה"ב בגינוי כפול: "מוטרדים מהחזרה לחומש ומהביקור הפרובוקטיבי של בן גביר בהר הבית"

דובר הבית הלבן פרסם גינוי כפול גם לחזרה לחומש וגם לעלייה של השר לביטחון לאומי להר הבית: "מוטרדים מאוד"

  • ב' סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דובר הבית הלבן מתיו מילר פרסם היום (שני) גינוי כפול נגד מדינת ישראל. בגינוי תקף מילר את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון וכן את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית.

"אנו מוטרדים מאוד מהצו של ממשלת ישראל המאפשר לאזרחיה לבסס נוכחות קבועה במאחז חומש בצפון הגדה המערבית, שעל פי החוק הישראלי נבנה באופן בלתי חוקי על אדמות פלסטיניות פרטיות", לשון הודעת הבית הלבן. "צו זה אינו עולה בקנה אחד הן עם ההתחייבות הכתובה של ראש הממשלה לשעבר שרון לממשל בוש בשנת 2004 והן עם ההתחייבויות של ממשלת ישראל הנוכחית לממשל ביידן. קידום ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית מהווה מכשול להשגת פתרון שתי המדינות".

עוד התייחס מילר לביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשטח הר הבית: "אנו מודאגים גם מהביקור הפרובוקטיבי בהר הבית/חרם אל שריף בירושלים והרטוריקה המתלהטת הנלווית לכך. אין להשתמש במרחב הקדוש הזה למטרות פוליטיות, ואנו קוראים לכל הצדדים לכבד את קדושתו".

"באופן רחב יותר, אנו מאשרים מחדש את עמדת ארה"ב ארוכת השנים התומכת בסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים של ירושלים ומדגישים את תפקידה המיוחד של ירדן כשומרת על המקומות הקדושים למוסלמים בירושלים", לשון ההודעה.

תגיות:ארה"באיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה