חדשות כלכלה

יוקר המחיה: מחירי הלחם יעלו ב-5%

התייקרות נוספת שתכביד על הציבור: אחרי העלייה במחירי החלב והמוצרים הבסיסיים, כעת גם הלחם יעלה יותר. לחם אחיד פרוס שעלה 6.77 שקל יעלה עתה 8.30. חלה שעלתה 5.35 תעלה כעת 6.56 שקל

  • ב' סיון התשפ"ג
(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ומשרד הכלכלה החליטה להעלות את מחירי הלחם. לחם אחיד פרוס שעלה לפני ההתייקרות 6.77 שקל יעלה עתה 8.30. חלה שעלתה 5.35 שקל תעלה כעת 6.56 שקל.

הוועדה החליטה על ההתייקרות כבר בתחילת החודש. שר הכלכלה ניר ברקת, כזכור, סירב לחתום על ההוראה. בעקבות המצב, המאפיות עתרו לבג"צ כדי לחייב את החלטת ועדת המחירים במספר העלאות מחיר של המוצרים המפוקחים. כעת, ועדת המחירים הפעילה את הסעיף המאפשר לה לעקוף את חתימת השר ולחייב את החלטתה.

כעת, המאפיות לא יצטרכו לפנות לבג"צ. הן פשוט יוכלו להעלות מחירים. ניר ברקת ניסה להילחם במהלך. הוא טען ש"העלאת מחירי הלחם בתקופה כלכלית כה קשה זה צעד אכזרי. בזמן שמחירי התשומות והשינוע הימי רק יורדים, מעלים מחירים לאוכלוסיות החלשות ופוגעים בחלשים ביותר בחברה". כעת, לא רק מחירי החלב והמוצרים הבסיסיים האחרים יעלו, אלא גם מצרך כל כך בסיסי כמו הלחם.

זה משקף את עליות המחירים בחודשים האחרונים ואת המצב הלא מזהיר במשק. ואם זה לא מספיק, הנגיד צפוי להעלות היום את הריבית, מה שיכביד עוד יותר על נוטלי המשכנתאות שישלמו ריבית גבוהה.

תגיות:יוקר המחיהחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה