חדשות בארץ

"לבו הפועם של העם היהודי": הממשלה אישרה את התוכנית לפיתוח ירושלים

ועדת שרים מיוחדת תעסוק בכל הנושאים הנוגעים לעיר הבירה. תקציב מיוחד יופנה לטובת שיפור התיירות לכותל המערבי. בהחלטת הממשלה נאמר: "ירושלים, בירת ישראל, היא העיר אליה צופיות עיני כל העם. מקסום הפוטנציאל שלה ככזו, תחזק אותה"

(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) למנות ועדת שרים לענייני ירושלים רבתי, שתעסוק בעניינים הנוגעים לירושלים בירת ישראל, לרבות פיתוחה ורווחת תושביה וכן בעניינים הנוגעים לרשויות.

בוועדה יהיו חברים השרים ניר ברקת, אורית סטרוק, עמיחי אליהו, עידית סילמן, אופיר אקוניס, מיקי זוהר, משה ארבל וחיים כץ. לוועדה יוזמנו באופן קבוע ראש עיריית ירושלים ומנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל.

בהחלטת הממשלה נאמר: "ירושלים, בירת ישראל, היא העיר החשובה, הגדולה והמרכזית במדינת ישראל. היא לבו הפועם של העם היהודי בכל העולם כולו. בה חיו ופעלו אבות האומה, אברהם, יצחק ויעקב, וכאן התנוסס לתפארה 'בית המקדש' שהיה אור לכל העמים, ובה שוכן כיום הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. אליה צופיות עיני כל העם במשך אלפי שנים, ומבקשים שלוש פעמים מדי יום 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב'. ביסוס מעמדה של ירושלים כעיר מטרופולין ומקסום הפוטנציאל שלה ככזו יחזק אותה ויהווה מנוף כלכלי לפיתוחה וצמיחתה".

במסגרת החלטת הממשלה משרד התיירות יגדיל לשמונה מיליוני שקלים בשנה את התקציב לעידוד ביקורים בכותל המערבי. כמו כן החליטה הממשלה ליישם את התוכנית לביצוע פעולות בינוי ופיתוח של רחבת הכותל ומנהרות הכותל, ובכלל זה חשיפה ושימור של ממצאים ארכיאולוגיים, שדרוג תשתיות ושירותים תחבורתיים וכן הרחבת פעילות חינוכית לתלמידים, לעולים ולחיילים.

הכותל הוא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים בישראל. בשבע השנים האחרונות גדלה כמות המבקרים בכותל המערבי מ-10 מיליון לכ-12 מיליון בני אדם. בין היתר בוצעה הנגשת העיר העתיקה לבעלי מוגבלויות תנועה והנגשת 6 ק"מ בתוך סמטאות העיר העתיקה בירושלים, במטרה להבטיח שכל מבקר המעוניין להכיר את ההיסטוריה הייחודית של המקום יוכל לעשות כך ללא כל מגבלת תנועה.

בנוסף, אישרה הממשלה תוכנית חומש לחיזוק אגן העיר העתיקה. לטובת ניהול התוכנית תוקם ועדת היגוי משותפת בראשה יעמוד מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי, ובה ישתתפו נציגים מטעם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, החשב הכללי במשרד האוצר, ומנכ"ל עיריית ירושלים.

התקציב הממשלתי שיוקצה לתוכנית יעמוד על סך של 476 מיליוני שקלים. שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "בפחות מקילומטר רבוע אחד נמצא רוב ההיסטוריה של העם היהודי. החלטת הממשלה בנושא היא אמירה חשובה להשקעה עצומה שתשנה את פני המקום עבור המבקרים הרבים הפוקדים את העיר".

תגיות:תקציבירושליםהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה