פעילות הידברות

כתבי אתר הידברות משתפים: איך הגעתי לאתר היהדות הגדול בעולם?

עסק לכתיבת שירים, עיצוב פסוקים על קנבס ומודעת דרושים אחת שעשתה את כל ההבדל - לקראת עליית האתר החדש, כתבי הידברות משתפים כיצד התחילו את דרכם באתר היהדות הגדול בעולם

  • א' סיון התשפ"ג
אא

מה עשתה שירה דאבוש (כהן) בארה"ב, איזה פסוק טלטל את נעמה גרין ומה עשתה שולי שמואלי כשנאמר לה שלא מחפשים עובדים נוספים? לקראת עליית האתר החדש, כתבי הידברות משתפים כיצד התחילו את דרכם באתר היהדות הגדול בעולם.

כל התשובות – לפניכם.

 

שירה דאבוש (כהן)

גרתי כמה שנים בארה"ב, ושם עבדתי ב"הידברות – אמריקה", בעיקר בהתרמות בטלפון, אך גם בכנסים של הידברות באמריקה.

הייתי שם בת בית אצל משפחה ש"סגדה" לרב זמיר כהן ולהידברות, ולא פעם אירחה אצלה רבנים מהידברות. קיבלתי די הרבה "שטיפות מוח" על הרב ועל העוסקים במלאכה, אבל עדיין לא הכרתי את הארגון "על אמת" ומקרוב.

זה היה סוג של טעימה "בקטנה" ממש, וכנראה, הטעימה הזו הייתה ממש טובה והשאירה טעם של עוד. כשהגעתי ארצה, גרתי בפתח תקווה, ועבדתי תקופה בעבודות מזדמנות. חברה שעבדה באותה עת בהידברות אמרה לי שמחפשים עובדים. הגשתי מועמדות... והשאר היסטוריה. כשראו בקורות החיים שלי את המילים "הידברות אמריקה" – מיד התקבלתי. ולא, לא להתרמות. הפעם התפקיד שהותאם למידותי היה מנהלת מחלקת שימור לקוחות מארה"ב. נפלאות הן דרכי ה'.

 

דבי רייכמן

במשך מספר שנים ניסיתי להשתלב בעבודה במערכות עיתונים או הוצאות ספרים כעורכת לשון, אך לא הצלחתי. במקום זה, עבדתי בעבודות זמניות ככותבת תוכן, מה שבדיעבד שיפר אצלי משמעותית את יכולות הכתיבה והעריכה. כך, כשנתקלתי במודעת הדרושים של הידברות, הגשתי מועמדות למשרה מתוך ביטחון רב הרבה יותר ממה שהיה לי בעבר – והתקבלתי. מאז, אני עורכת את הכתבות באתר ובעלון הידברות כבר שבע שנים, ומודה לקב"ה על ששלח לי משרה שתפורה בדיוק למידותי, ושיש בה ערך מוסף גדול כל כך של שליחות.

 

שני מויאל

גולשת קבועה ונלהבת ככל שהייתי, לא חלמתי שיום אחד אהפוך לעובדת מן המניין באתר. אבל זה בדיוק מה שקרה. ביום מן הימים נסעה דודתי לסידורים בפתח תקווה יחד עם מישהו שעובד בהידברות. בדרך היא סיפרה לו קצת עלי, והזכירה שסיימתי לימודי גרפיקה ושאני מחפשת עבודה בתחום. "שמעתי שצריכים גרפיקאית לעלון החדש של הידברות". העלון היה אז ממש בחיתוליו. התחלתי לעצב אותו החל מהגיליון הרביעי, ועד היום.

כמה חודשים לאחר מכן הציעו לי משרה נוספת כמזינת התכנים, וגם בה אני ממשיכה לעבוד עד היום.

 

איציק יצחקי

2015. מודעה בעיתון. החלפתי כתבת שיצאה לחופשת לידה, ועזבתי. בהמשך, גויסתי על ידי העורך דודו כהן לתפקיד מנהל הסושיאל, הייתי שותף בהגשת תכנית בערוץ, ומשם חזרתי לעולם התוכן. אחרי יותר משני עשורים באתרים ובעיתונים המובילים בישראל, חזרתי לבמה המרכזית שלי.

 

גבי שניידר

אני מגיע מהתחום האקדמי, אך איפשהו תמיד היה לי חלום לעבוד בתקשורת ובחדשות, שמאז ומתמיד התחברתי אליהן כתחביב. הדבר לא הסתייע, כי החיים מגלגלים אותך למקומות שונים. אבל בסוף, החלום התגשם – דרך מודעת דרושים לכתב חדשות שפורסמה באתר הידברות. כשמשהו נועד לקרות, הוא קורה…

 

אבנר שאקי

מגיל צעיר יחסית ב"ה ידעתי שאני רוצה מאד לעסוק ביצירת תוכן שקשור לאחדות ישראל וקירובם לקב"ה, ואני מודה לה' על כך שהוא מזכה אותי לפעול למען הנ"ל במגוון דרכים ופלטפורמות. לפני כשש שנים שוחחתי עם אחיו של דודו כהן, מנהל מחלקת דיגיטל בארגון, ובעקבות שיחתנו הוא הכיר לי את דודו – והשאר היסטריה.

 

אורית גרוסקוט

ב-2020 החלטתי לחפש עבודה, אחרי שנים של עליות וירידות עם העסק הפרטי (עיצוב פסוקים על קנבס). הרגשתי שאני צריכה שינוי, וקול פנימי אמר לי לפתוח את אתר הידברות ולבדוק אם יש הצעות עבודה. ואכן כך היה. הצעתי את עצמי לעבודה, ואחרי כמה מבחנים בכתיבת כותרות, התקבלתי. מאז למדתי להכיר את הידברות מקרוב, הפכתי לכתבת והיום אני פשוט מודה להשם יתברך על כך שאני חלק מהארגון.

 

גלית לוי

היה לי עסק אמנותי של מופעי מוסיקה וכתיבת שירים, ברכות ותפילות לכל אירוע. היועצת העסקית שלי נתנה לי שיעורי בית: לכתוב שלושה טורים אישיים, מעניינים וצבעוניים, כדי לקדם את פעילות העסק בכל מיני אתרים מתאימים, ואתר הידברות בראשם. אתר הידברות הוא אחד מאבני היסוד בתהליך התשובה שלי. זה היה חלום לכתוב בו, אז הכנתי שיעורי בית... מי ידע בכלל שזה יתגשם? מתברר שהקב"ה ידע טוב יותר ממני לאן השליחות הזו מתקדמת.

כיוון שכבר התראיינתי להידברות פעם אחת על סיפור החיים שלי, פניתי לשירי פריאנט, הכותבת הנהדרת וחברה לעט, ושאלתי אם אוכל לכתוב בעצמי באתר. שלחתי דוגמאות כתיבה, שב"ה פורסמו, ואז שאלתי את עורך האתר, דודו כהן, אם הוא צריך כותבים קבועים. לתומי חשבתי שאוכל לשלב בין העסק לבין כתיבה באתר, אבל מהר מאד הבנתי שאני צריכה להיות עם כל הלב ועם כל הנשמה באתר הידברות, כי זו שליחות של ממש. ובאמת, העבודה באתר שינתה לי את החיים לטובה באופן מוחלט, מקצה לקצה.

בכלל, אני מודה לה' יתברך שאני הולכת כל יום לעבודה בשמחה, ובכלל לא מרגישה שאני "בעבודה" מרוב שאני מאושרת בתפקיד שה' זיכה אותי: כותבת באתר היהדות הגדול בעולם, של מעצמת היהדות הגדולה בעולם.

 

תמר שניידר

אחרי מספר שנות עבודה כמתכנתת ועוד כמה שנים עם הילדים בבית, עמדתי יום אחד מול הכיור במטבח והרגשתי שאני לא מסוגלת להעביר כך אפילו לא עוד יום אחד. הייתי חייבת לעשות עוד משהו שימלא אותי מבפנים. לחזור לתכנות לא בא בחשבון. הרגשתי שמיליארד יפנים יכולים לעשות אותה עבודה בדיוק כמוני, שאני לא מביאה את הלב שלי בעבודה הזו, לא תורמת באמת לעולם. להישאר כך בבית לא היתה אופציה, מיציתי את הררי הכלים והכביסה. ידעתי שאני אוהבת מאד לכתוב, אבל מה עושים עם זה? ואז פתחתי את אתר הידברות, וגיליתי שמחפשים כתבת מגזין. הצעתי את עצמי, בלי שום ידע מוקדם, אבל עם יכולות כתיבה טובות, ובעיקר רצון חזק להביא את לבם של אנשים נוספים אל העולם, וזכיתי בעבודה מדהימה, שנוגעת בטוב שיש בכל אחד מאיתנו, ברגעי האמת שקורים בפנים ובסיפורי צמיחה מעוררי השראה.

 

מיכל אריאלי

כבר שנים שאני עוסקת בתחום העיתונות והתקשורת, אך עד לפני כשבע שנים התמקדתי בעיתונות המודפסת בלבד. לפני כשבע שנים נפלה אצלי ההחלטה להתקדם לתחום הדיגיטל, אך האמת היא שחששתי מהאינטנסיביות של אתרי החדשות המפורסמים והקלות שבה עלולים להיחשף דרכם לתכנים ראויים פחות. אתר הידברות נראה לי כמו אי של שפיות בתוך עולם הדיגיטל, ושמחתי מאד כשקיבלו אותי לעבודה והתאפשר לי לעבוד במקום כה מיוחד.

 

שולי שמואלי

זה היה אחרי פסק זמן של שנה, שלקחתי כדי להיות בבית עם התינוקת שלי. אחרי אותה תקופה החלטתי שאני לא רוצה להמשיך לעסוק במקצוע שלי – מהנדסת תעשייה וניהול, והתחלתי לחפש את עצמי מחדש. לבסוף החלטתי מה אני רוצה לעשות - לכתוב יהדות לזיכוי הרבים באתר הידברות. פניתי להידברות, אבל אמרו לי שהצוות מלא, ושלא מחפשים עובדים נוספים. התשובה השלילית לא הזיזה אותי מההחלטה שקיבלתי – אני הולכת לעבוד בהידברות ככותבת יהדות. התפללתי לה' על כך, ובטחתי בביטחון גמור שזה הולך לקרות. היה ברור לי שזה רק עניין של זמן. בינתיים כתבתי מדי פעם בהתנדבות, ושלחתי לאתר. אחרי כחודשיים, אחת הכותבות יצאה לחופשת לידה, ופנו אלי כדי שאכתוב באתר, רק לאותה תקופה של חופשה הלידה שלה. לי היה ברור שזה לא הולך להסתיים שם. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

 

מוריה חן

בעבודתי הייתי מטפלת בתינוקות בביתי. יום אחד גלשתי באתר, וראיתי מודעה קטנה בסגנון "דרושים מתנדבים שיכולים להקדיש מספר שעות בשבוע לזיכוי הרבים". מיד הגשתי את מועמדותי (אגב, שתי דקות לאחר מכן חיפשתי שוב את המודעה, והיא נעלמה...).

במשך תקופה הקדשתי חמש דקות ביום להתפלל להשם שיחזרו אלי. זיכוי הרבים בער בי בעצמות, ולא ידעתי איך אוכל לממש את הרצון הזה בעודי עובדת כמטפלת, לכן התנדבות מהבית הייתה הגשמת החלום.

לאחר חודשיים קיבלתי מענה. לא היה גבול לשמחתי.

התמסרתי להתנדבות בצורה טוטאלית, ובסיומה פנה אלי מנהל האתר, דודו כהן, כדי לשאול אם אני מעוניינת להחליף את מזינת התכנים שיוצאת לחופשת לידה. לאחר התלבטויות חוזרות ונשנות, החלטתי ללכת על זה. הרי התפללתי על כך, איך לא אחטוף את ההזדמנות?

בתקופת ההחלפה הספקתי להכיר את רזי המערכת. יש לציין כי דודו כהן בעצמו השקיע מזמנו כדי ללטש ולחדד את העבודה שלי באתר, בסבלנות וברגישות, ועל כך אני אסירת תודה.

בסיומה של אותה תקופה, ביקשתי להמשיך להיות פעילה באתר על תקן מתנדבת במשרה מלאה. לא דאגתי, ידעתי שזו העבודה שאני אוהבת, ושמשכורתי שלמה מאת השם.

וכך היה. חלפו מספר חודשים נוספים עד שדודו שוב ביקש שאחליף עובדת שיוצאת לחופשת לידה, ובאופן מפתיע מצאתי את עצמי חוזרת לעבודה באופן רשמי, והפעם בתור כתבת.

מאז ועד היום אני עובדת באתר בתפקידים שונים, נהנית מכל רגע, ומודה להשם על ההשגחה הפרטית ועל הלימוד החשוב לחיים – מתפילות לא מפסידים.

 

מורן קורס

השפעת הידברות בעולם גדולה בכל ממדיה, ורציתי מאד לעבוד, לתרום ולהיות חלק מארגון עוצמתי שמנגיש את היהדות במידה רבה לכלל. ב״ה שה׳ סידר זאת וסובב עניינים כדי שאצליח להשפיע בפלטפורמה הנרחבת והחשובה הזו.

 

נעמה גרין

היה זה לפני כ-8 שנים. חיפשתי עבודה שתתאים לי, שאוהב אותה ואשמח בה בכל יום מחדש. עברתי תקופה ארוכה של חיפושים וניסיונות שונים. באחד הערבים בירכתי עם ילדי הקטנים את ברכת המזון, ותוך כדי מילות הברכה המדגישות כי בורא עולם זן ומפרנס לכל ברואיו בחסד וברחמים, ובטובו לא חסר לנו ולא יחסר לנו לעולם – הרגשתי מן תחושה חזקה שתפילותי התקבלו. זמן קצר לאחר מכן נתקלתי במודעת דרושים של ארגון הידברות, אותו הכרתי ואהבתי כגולשת. שלחתי קורות חיים, הוזמנתי לראיון, ומאז – אני זוכה מדי יום לעבוד במקום שאני מאמינה בו, ששומר על פינה יהודית, טהורה ונקייה, ומעניק לכל כך הרבה יהודים בכל רחבי העולם מזון לנשמה.

תגיות:אתר הידברותכתבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה