חדשות בארץ

אישה התגרדה ללא הרף. הרופאה נדהמה לגלות מה מסתתר בתוך העור

לאחר שאישה התגרדה במשך שבועיים באזור בטנה – היא פנתה לטרם רפואה דחופה. שם גילתה הרופאה קרצייה, שחיה בתוך עורה של המטופלת במשך שבועיים

  • כ"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישה כבת 55 שהתה לאחרונה במספר מדינות בחו"ל, וחשה גירוד עז בבטנה. כששבה לארץ והגירוד החמיר, היא פנתה לרופאי "טרם רפואה דחופה", ואלו מצאו כי בתוך גופה חיה קרצייה.

"חשבתי שאולי גירדתי נקודת חן קטנה", סיפרה לרופאיה, "לא חשבתי על זה עוד, כי זה הפסיק לגרד ולא הרגשתי דבר. כעבור כמה ימים נסעתי ליעד אחר, וכששבתי לארץ ראיתי אדמומיות מסביב לנקודת החן שיש לי שם, אבל לא הרגשתי משהו חריג יותר".

כעבור יומיים אחרי הביקור באירופה, היא טסה עם בעלה ליעד נוסף, שם האדמומיות בעור התרחבה מעט והגירוד הלך והחמיר. "בעלי אמר שכשנחזור לארץ, נלך לרופאת עור כדי לבדוק את זה", סיפרה. עם שובה לארץ, בעודה שוהה בירושלים, היא ניגשה למוקד טרם רפואה דחופה שם נבדקה על-ידי הרופאה ד"ר קתרין זרמטי, שמצאה מתחת לעור בטנה חרק הנראה כקרצייה, שכאמור ליוותה את האישה בטיולה בחו"ל.

"כבר ראינו מקרים של חרק שנכנס לעור", מסבירה ד"ר זרמטי, "אבל לרוב הם מתגלים תוך זמן קצר - כעבור כמה שעות עד יומיים. די נדיר שקרצייה, שהיא חרק גדול יחסית, נמצאת מתחת לעור זמן רב כל כך. מאחר שחששנו מזיהום, המלצנו על מתן אנטיביוטיקה, אחרי שהכנסנו את הקרצייה למכל והפנינו את האישה להמשיך בבירור וטרינרי של סוג הקרצייה".

קרציות עלולות לעבור לאדם בדרכים שונות, לרוב מבעלי חיים ובהם כלבים. אחת הסכנות היא ממחלה זיהומית בשם קדחת כתמים ים-תיכונית, הנגרמת על ידי החיידק ריקציה קונורי, העובר לאדם דרך נשיכת קרציית הכלב החומה. הקרצייה נמצאת על גופם של כלבים, חזירי בר ושועלים. מחלה זו עשויה לגרום למוות במידה והמטופל לא נוטל טיפול אנטיביוטי.

כיוון שהמחלה עלולה להיות קטלנית ללא טיפול, יש לשלוח לבדיקת מעבדה את הקרצייה, ובמקביל להתחיל טיפול מיידי באנטיביוטיקה דוקסיצילין למשך חמישה ימים. 

תגיות:עורגירודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה