חדשות בארץ

החילוני תקף: "השתמטת". החרדי: "הייתי בצבא שלוש שנים, וגם בקבע. אני מהנדס"

ההסתה נגד הציבור החרדי ממשיכה להניב פירות באושים: קללות ברחוב נגד חרדים, השמצות וגידופים. מני אסייג: "לא מצליח להירדם מהכעס והתסכול ממה שמעוללים לאחינו החרדים"

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

על רקע ההפגנות נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, ישראל נקלעה בתקופה האחרונה שוב לעיסוק ביחסי חילונים-חרדים. אתמול (שלישי) צייץ העיתונאי ינון מגל כמה קשה להיות חרדי בישראל 2023. כדוגמה, הוא הביא הודעה שנשלחה אליו מאדם חרדי, שכתב לו על כך שספג קללות מאישה ברחוב רק משום שהוא חרדי.

אבל זה ממש לא היה הפוסט הוויראלי ביותר של מגל בהקשר זה. בפוסט נוסף הוא הציג מחזה סוריאליסטי שהתרחש אתמול בהפגנת מחאה של כמה עשרות אנשים מארגון "אחים לנשק" מול ביתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף. בין המפגינות נצפתה פרופ' אליס ברזיס, שהביעה בעבר את עמדתה נגד הרפורמה המשפטית, כשהיא מטיחה באדם חרדי שעבר במקום "אתם לא יהודים".

וזה עוד לא היה הכל. במיצג המזכיר מחזות אנטישמיים מהעבר, זרקו המפגינים אלפי שטרות כסף על הרצפה. עובר האורח החרדי, שניסה לפתוח בשיח עם המפגינים, שאל אחד מהם: "במה פגעתי בך?", וקיבל את התשובה "השתמטת מצה"ל". על כך השיב: "הייתי בצבא שלוש שנים וגם בקבע. ואני מהנדס אלקטרוניקה, ומפרנס 27 משפחות".

איש התקשורת הימני, מני אסייג, שזעם על היחס לחרדים, צייץ: "אני לא מצליח להירדם מהכעס והתסכול ממה שמעוללים לאחינו החרדים כאן! לא היה כדבר הזה במדינת היהודים! תתעשתו ותעצרו מיד את ההסתה הפושעת שלכם!".

"לא ניתן לכם לרמוס את לומדי התורה!", הוסיף אסייג. "אמר פעם מישהו שאיפוק זה כוח, אז מתחיל להיגמר לנו הכוח. כדאי שתחזרו לבלבל את המוח על 'ההפיכה המשפטית'".

תגיות:ינון מגלחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה