חדשות בארץ

הגר"ד לאו לישיבת מעלה אליהו: "המאבק נגדכם – ניתוק מהעם היהודי ומארץ ישראל"

על רקע המאבק של מיעוט קיצוני נגד הרחבת ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, שיגר הרב הראשי לישראל מכתב עידוד לראש הישיבה, רבניה ותלמידיה: "ההיסטוריה של עם ישראל מראה שלשנאת חינם יש מחיר כבד, והתשובה לכך היא אהבת חינם"

  • כ"ו אייר התשפ"ג
הגר"ד לאו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הגר"ד לאו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

על רקע המאבק שמנהל מיעוט קיצוני נגד הרחבת ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב, שיגר היום (רביעי) הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, מכתב חיזוק מיוחד לראש הישיבה, הרב חיים גנץ, לרבני הישיבה, אברכיה ותלמידיה.

בפתח מכתבו כתב הגר"ד לאו: "כמו רבים, אני עוקב אחר מסע ההכפשה שמנהלת קבוצה קיצונית כנגד הישיבה הנפלאה שלכם".

"כיליד תל אביב, אשר זוכה והוריי שיחיו חיים בה שנים רבות, אני חש חובה להביע את רחשי לבי לתופעה שלצערי מתרחבת לא רק בתל אביב אלא במקומות נוספים".

אלדד יניב: "ממתי בתל אביב נהייתה כזו שנאה לדתיים?"

הרב ציין כי "שורש הבעיה טמון בשאלה העקרונית מהו מעמדה של התורה בעם ישראל. יש כאלה הרואים בהתנתקות מהמקורות ערך, לדעתם התורה היא עניין פרטי והארץ תנהג על יסוד ככל העמים בית ישראל. אולם אנו יודעים שאין עם ישראל אומה בלא תורתה, זו ייחודיותנו וזהו סוד קיומנו".

"אין זו הבמה להיכנס לנבכי הנפש של אותם אלו שמנסים להילחם בכל עוז כנגד כל דבר שבקדושה", הוסיף הגר"ד לאו. "כל שעלינו לעשות לחזק את עמידתנו האיתנה, להציג מול עינינו את האתגר הגדול להאיר עיניים למי שלא זכה לראות את אור התורה. אקווה כי תהא בינה באותם הניצבים כנגדכם להיכנס, לשוחח אתכם, ללמוד עליכם ואתכם. אין ספק בלבי שהם ירגישו שהרוויחו שכנים טובים".

בחתימת הדברים כתב הרב הראשי: "עליהם לדעת שלמאבק נגד הישיבה ונגד תורת ישראל יש מחיר של ניתוק מהעם היהודי ומארץ ישראל. ההיסטוריה של עם ישראל מראה שלשנאת חינם יש מחיר כבד, והתשובה לכך היא אהבת חינם. הגבירו חיילים לתורה ויהא שם שמים מתאהב בפעלכם".

 

תגיות:הרב דוד לאותל אביבישיבת מעלה אליהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה