חדשות יהדות

מי יקנה במאות דולרים מכתב של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל - שעורר סערה בקורונה?

לאחרונה הודיע בית מכירות בבני ברק כי בכוונתו למכור במאות דולרים מכתב של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שכשנכתב, בזמן מגיפת הקורונה לפני כשלוש שנים - גרם למהומה רבתי בתקשורת החרדית והכללית

אא

לאחרונה הודיע בית מכירות בבני ברק כי בכוונתו למכור במאות דולרים מכתב של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל - שכשנכתב, בזמן מגיפת הקורונה - גרם למהומה רבתי בתקשורת החרדית והכללית. 

זה קרה לפני שלוש שנים, עם התפרצות הקורונה בעולם, וכשממשלות רבות וביניהן ישראל, הטילו סגר על התושבים. זכור לכולנו כיצד רעד העולם החרדי בזמנו כאשר גדול הדור דאז הגר"ח קנייבסקי פסק כי למרות ההוראה לסגור את כל המוסדות בעיר - אין להשבית את מוסדות לימוד התורה, הכוללים והישיבות. 

כצפוי, המכתב הדרמטי עורר סערה ציבורית גדולה בעם בשנת 2020, וגם בקרב הציבור החרדי בעצמו, רבים לא הבינו מדוע הרב פוסק כפי שפוסק. את המכתב כתב בנו של הגר"ח קנייבסקי אך מי שחתם עליו הוא אביו גדול הדור זצ"ל. אלו המילים שהוא נושא בתוכו: "באם ח"ו (חס ושלום ח"ג) לא ייפתחו מוסדות התורה אין לשער ולתאר הסכנה והנזקים בזה מנער ועד זקן ברוחניות ובגשמיות. אנו מאמינים בני מאמינים. תורה מגנא ומצלא. העולם מתקיים על הבל פיהם של תשב"ר, לכן לדעתינו חוב קדוש שכל מוסדות התורה יפתחו".

היו אלו הימים שלאחר חג הפסח. אז  יצאה הוראה חד משמעית מהממשלה, להשבית את הלימודים במוסדות התורה, אך ב-8 במאי פרסם הרב את הודעתו זו, שקוראת לפתוח את מוסדות החינוך התורניים וכן את הכוללים והישיבות, ודרמה של ממש התחוללה בקרב זרמים שונים במגזר החרדי. 

 

תגיות:מכתבסערההגר"ח קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה