חדשות בארץ

דיון בכנסת בנושא ניתוק התינוק מהוריו: פקידי הרווחה נעדרו

דיון מיוחד בועדת הרווחה התקיים בכנסת בנושא ניתוק התינוק מהוריו, 3 שבועות בלבד לאחר הלידה

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ועדת הרווחה של הכנסת בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה הבוקר (רביעי) דיון סוער במיוחד, בנושא ניתוקו של התינוק החרדי מהוריו, בעקבות חשדות שווא לאלימות.

כזכור, הפרשה הכואבת החלה כאשר הפעוט פונה לבית החולים הדסה בירושלים, שם אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ושבר. החשד שהתעורר היה להתעללות מצד הוריו. השניים נעצרו לחקירה, במסגרתה עברו בדיקת פוליגרף בה נמצאו דוברי אמת. בהמשך, בדיקה מעמיקה ושורת חוות דעת רפואיות גילו כי בנם סובל מבעיה גנטית נדירה שעמה נולד הגורמת דימום מוחי ושברים מעת לעת.

למרות שהוכח כי ההורים אינם המקור לשברים, התינוק עדיין שוהה חודשים ארוכים אצל משפחה אומנת ולא הוחזר להוריו.

בנוסף, לפי החוק, במקרה של ניתוק ילד מהוריו ברירת המחדל היא להעבירו לקרובי משפחה. דבר שלא נעשה בתיק זה. 

על אף שכלל הגורמים זומנו לדיון, פקידי הרווחה המטפלים בתיק המדובר לא הגיעו אליו. ח"כ אליהו ברוכי, שיזם את הדיון, זעם על היעדרותם: "אנחנו מתחילים את הדיון עם טיוח מראש. זה זלזול בכנסת וחמור הרבה יותר, נכונות להתעלל במשפחה ללא שום בדיקה. לא באנו להטיל דופי בכלל עובדי הרווחה. פקידת הסעד במקרה זה פעלה מתוך בריונות, ניצול פירצות החוק לטובתה וייתכן שאף בניגוד לחוק".

במהלך הישיבה התלהטו הרוחות, ונציגי הרווחה אמרו שהם לא יכולים לקיים דיון לגופו של מקרה. בשל כך הורה יו"ר הוועדה על המשך הדיון בדלתיים סגורות בהשתתפות חברי הכנסת ונציגי הרווחה בלבד.

בסיום הדיון אמר ח"כ ברוכי: "תיקונים ופתרונות בחוק כדי שמקרה כזה לא יישנה, חובה עלינו לחוקק. אבל את העוול הנוכחי אפשר לתקן כבר היום, ברגע זה ממש, אם הגורמים הרלוונטיים שאני מנוע מלנקוב בשמותיהם יצליחו להודות בטעות הטרגית שלהם ולהשיב את התינוק להוריו".

 
תגיות:כנסתדיוןתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה