חדשות בעולם

הפאדיחה של ערוץ אל-ג’זירה: ניסה להוכיח את קיום פלסטין – וטעה

הערוץ הציג תמונות שהיו אמורות להוכיח את קיומה של פלסטין לפני 100 שנה, אך בפועל – נראו בהם הרב קוק וחיים ויצמן, מתוך חניכת האוניברסיטה העברית ב-1925

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ערוץ אל-ג'זירה מנסה פעמים רבות להוכיח מדוע ישראל היא לא מדינת היהודים. הפעם, בערוץ לקחו את הנושא צעד אחד קדימה וכדי להוכיח שמדינת ''פלסטין'' קיימת כבר יותר מ-100 שנה, הם פרסמו תמונות שלה מ-1925. הבעיה: אחת התמונות שהייתה אמורה להוכיח את זה היא בכלל מחנוכת האוניברסיטה העברית בירושלים באותה שנה.

בדף הפייסבוק של הרשת התפרסם הפוסט לרגל "יום הנכבה". הוא עסק בנושא "חשיפת פשעי הכיבוש". בפוסט, ביקשו באל-ג'זירה "להזים מיתוסים" בנושא ההקמה של מדינת ישראל. הם ניסו לעשות זאת על ידי הוכחה שלפני 100 שנה פלסטין הייתה קיימת לכאורה. "ארץ כפרית, כל נרטיב אחר הוא זיוף בוטה של ההיסטוריה", כתבו.

מה שהיה מביך הוא שבאל-ג'זירה לא הצליחו לזהות כי בתמונות מופיעים בכלל יהודים. בתמונה אחת נראה הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל כשלצידו חיים וייצמן. הלורד בלפור נראה נואם במרכז.

לפיכך, ברור כי הנרטיב של הערוץ הוא זיוף בוטה של ההיסטוריה. מתברר כי לפני מספר חודשים רצו ברשתות תמונה של הרוגים במחנה בגרמניה בכתבה שעסקה בכלל בטבח אחר. לרוע מזלם, הגולשים חדי העין שמו לב לעניין הזה והצליחו להוכיח כי הכתבה הייתה "פייק ניוז".

תגיות:פלסטיןערוץ אל ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה