חדשות כלכלה

שבוע אחרי שהעלתה את מחיר החלב: תנובה מעלה שוב מחירים

גל ההתייקרויות נמשך: יומיים אחרי חברת שטראוס, מודיעה חברת תנובה על עליית מחירים בשיעור של עד 7.4%. איזה מוצרים נכנסו לרשימה?

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

גל ההתייקרויות שוטף את המשק: אחרי עליית מחירי החלב לפני מספר ימים, ענקית המזון, חברת תנובה, הודיעה היום (רביעי) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי על עדכון מחירוני מוצרי מעדנות, מאמא עוף, ואוליביה בשיעור ממוצע של כ-7.4%. לטענת החברה זוהי עלייה ראשונה מזה 10 שנים. בנוסף, לראשונה מזה כ-15 שנה, יעודכן מחירון מוצרי טירת צבי בשיעור ממוצע של כ-5%.

"המחירונים המעודכנים ללקוחות ייכנסו לתוקף ביום חמישי, 1.6.2023. כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה", נמסר מהחברה. "עדכון המחירים חל לאור העלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות, בהם מחירי הקמח, חזה העוף, הבקר, השמן, והירקות, ותשומות נוספות כדוגמת חשמל, דלק, מים, שכר עבודה ועוד. כך למשל, חומר הגלם חזה עוף המהווה כ-50% לפחות מהרכב מוצרי מאמא עוף, התייקר לחברה בתוך שנתיים בכ-25%, ומחיר הקמח התייקר למעדנות בכ-43%".

רק שלשום הודיעה חברת שטראוס על עליית מחירים נוספת. במכתב ששיגרה לקמעונאים, טענה החברה כי "בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, החברה מודיעה על עדכון מתון נוסף במחירי המחירון לקמעונאים של מוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב-12 השנים האחרונות ולא נכללו בעליית המחיר שהתבצעה בדצמבר 2022".

עדכון המחיר יתבצע על מוצרי עלית: קפה נמס ,קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, ציטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי. העדכון הינו בשיעור ממוצע של 1.4% ויכלול עלייה מקסימלית של עד 6% למוצר בודד.

תגיות:יוקר המחיהתנובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה