חדשות בארץ

כשנה לאחר שנשרף: אלפי מתפללים בקבר יוסף; מחבלים השליכו בקבוקי תבערה

במהלך הביקור, מחבלים יידו אבנים והשליכו מטענים ובקבוקי תעברה לעבר המבקרים. הלוחמים ירו לעבר מספר חמושים שירו לעברם וזוהו מספר פגיעות

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

כשנה לאחר שנשרף, קבר יוסף חוזר לפעילות מלאה. אלפי בני אדם נכנסו הלילה (רביעי) למתחם הקבר שבשומרון לרגל ספירת העומר המיוחסת ליוסף הצדיק. זו הפעם הראשונה שאלפי מתפללים נכנסים לקבר בשנה האחרונה.

המועצה אזורית שומרון קיבלה סיוע מחיילי צה"ל ומתנדבים. במהלך הביקור, מחבלים יידו אבנים והשליכו מטענים ובקבוקי תעברה לעבר המבקרים. הלוחמים ירו לעבר מספר חמושים שירו לעברם וזוהו מספר פגיעות. לי דיווחים פלסטיניים, צעיר נורה למוות מאש צה"ל. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות כי היה עם נשק.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, התייחס לאירוע לפני מספר חודשים בו מחבלים שרפו את קבר יוסף. "הגענו לכאן, עם רב כדי להתפלל במקום הקדוש הזה, אבל גם כדי להגיד לממשלה שהמצב הזה שיהודים מגיעים לכאן באמצע הלילה לא יכול להמשך, המקום הזה אחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, ואפילו לפי הסכמי אוסלו המרושעים ואומללים אמור להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל. יחד עם הדרך שמוליכה אליו", הסביר.

ראש המועצה הוסיף וקרא לממשלה להחזיר את הנוכחות הישראלית בקבר יוסף. "אנחנו, בשם כל עם ישראל, מצפים מממשלת ישראל לאזור עוז וגבורה, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי בצורה מלאה, להחזיר את חיילי צה"ל לכאן בצורה מלאה, להחזיר את דגל ישראל להתנופף כאן במקום הקדוש הזה ולהראות לכולם גם לעצמנו וגם לאויבנו שאנחנו לא חוששים", הוסיף דגן. "דווקא בזמן שגורמים מסוימים מנסים לייצר פילוג בעם, אנחנו מתחברים לדמותו של יוסף הצדיק שהיה המאחד, שידע לחבר את כולם".

כזכור, אחרי שהוצת בחודש אפריל שעבר, בנובמבר האחרון ירו חמושים פלסטינים על שיירה של חברי ליכוד, ש"ס והציונות הדתית. אלה נכנסו עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לקבר. בזמן יציאת הבכירים מהקבר נפתחה אש לעבר כוחות הביטחון, אך בנס לא היו נפגעים.

תגיות:קבר יוסףמתפללים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה