חדשות בארץ

עצוב: יותר ממחצית מהילדים בירושלים חיים מתחת לקו העוני

דווקא לקראת יום ירושלים, הנתונים העגומים של מכון ירושלים מגלים כי תחולת העוני בעיר גבוהה פי שניים מהממוצע במדינה. וגם, מדוע יותר תושבים עוזבים לערים כמו בית שמש, ביתר עילית וגבעת זאב?

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכון ירושלים לחקר מדיניות פרסם הבוקר (רביעי) נתונים סטטיסטיים על ירושלים. מהנתונים עולה כי עיר הבירה מובילה בשיעור העוני, מבין הערים הגדולות - נתון מאוד לא משמח לקראת יום ירושלים. לפי הנתונים, תחולת העוני בעיר גבוהה פי שניים מהממוצע במדינה: 31% מהיהודים. מבין הערים הגדולות, השיעור הגבוה ביותר של נפשות מתחת לקו העוני נרשם בעיר. יותר מחצית מהילדים בירושלים חיים מתחת לקו העוני וכך גם 39 אחוזים מהמשפחות. התופעה שכיחה במיוחד בקרב האוכלוסייה החרדית והערבית המתאפיינות במשפחות גדולות.

השנה מאזן ההגירה של ירושלים בולט לרעה. על פי נתוני ההגירה בדו"ח, בשנת 2021 22,700 עזבו את העיר לעומת 11,900 שנכנסו אליה. מספר העוזבים באותה שנה היה משמעותית גבוה יותר מהשנה שקדמה. עוד מהנתונים: 35% מהעוזבים הם בני 15-29. היישובים שאליהם עבר מספר היוצאים הגדול ביותר הם: בית שמש, תל אביב, ביתר עילית, גבעת זאב, מודיעין מכבים רעות ומבשרת ציון - כלומר, חלקם המכריע הוא יישובים חרדים. לפי המספרים, 5,400 עזבו את הבירה לטובת יישובים במחוז ירושלים (24%). חלק דומה עבר ליהודה ושומרון.

בקרב המהגרים לעיר בלטו תושבי מיהודה ושומרון - 2800 כאלה (24 אחוזים מהנכנסים). ממחוז המרכז היגרו לירושלים 2,200 תושבים (18%) וממחוז תל-אביב 2,100 (18%).

תגיות:ירושליםעוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה