חדשות בארץ

הורשעו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע האכזרי באלעד: ירצו ארבעה מאסרי עולם

אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר הגיעו לעיר אלעד חמושים בגרזנים וסכינים. הם רצחו תחילה שלושה ישראלים ופצעו קשה חמישה נוספים. לפני כמה חודשים מת מפצעיו אחד הנפגעים. בעקבות כך שונה כתב האישום לחומרה

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (שלישי) את אסעד אלרפאעי (20) וצבחי אבו שקיר (21), תושבי איו"ש, שביצעו את הפיגוע באלעד לפני שנה. שני המחבלים הורשעו בעבירות של ארבעה מעשי רצח בנסיבות של מעשה טרור, ובמסגרת הסכמות שהושגו בין התביעה לסנגוריה הם ירצו ארבעה מאסרי עולם מצטברים.

נציין כי תחילה הוגש נגד השניים כתב אישום בגין רצח של שלושה ישראלים, אולם עם פטירתו לפני כמה חודשים של פצוע נוסף, שנפצע בפיגוע באורח קשה, שונה כתב האישום לחומרה.

בכתב האישום הראשון שהוגש נגד אבו שקיר ואלרפאעי נכתב כי הם עבדו בעבודות חשמל בעיר אלעד, זאת על אף שלא היו להם היתרי כניסה לישראל. באוגוסט 2021 החליט אבו שקיר לבצע פיגוע טרור בישראל ולמות כ"שהיד", זאת על רקע מות חברו בעימותים מול צה"ל.

תחילה, אלרפאעי סירב לשתף פעולה, אך בהמשך, לאחר מות חבר נוסף של אבו שקיר, החליטו השניים לבצע פיגוע ולרצוח יהודים באשר הם, ממניעים לאומניים. לשם כך השניים הצטיידו בסכינים ובגרזנים, ובחמישי במאי הגיעו לאלעד, שם רצחו בדקירות את הנהג שהסיע אותם והשליכו אותו מהרכב.

מיד לאחר מכן יצאו למסע הרג רגלי ברחובות העיר, במהלכו רצחו באמצעות גרזן שני אזרחים נוספים וניסו לרצוח חמישה אזרחים שנפצעו באורח קשה, לעיתים לנגד עיני ילדיהם. בתום מסע הרצח השניים נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם בשטחים פתוחים במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון.

כתב האישום המתוקן לחומרה הוגש לאחר שבחודש פברואר האחרון אחד מחמשת האזרחים שהותקפו על ידי המחבלים נפטר מפצעיו. בעקבות כך, עלה מניין הנרצחים בפיגוע לארבעה. בהתאם לכך תוקן כתב האישום כך שלשניים מיוחסות ארבע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור.

נוסף על כך, כתב האישום המתוקן מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות וכניסה לישראל שלא כדין.

עורכות הדין ליקול טמסוט והדר עזרא וייזל, המייצגות את משפחות הנרצחים, מסרו לאחר ההרשעה: "בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח, וכן שמעון מעטוף אשר נפצע בפיגוע ומאוחר יותר מת מפצעיו, נרצחו באכזריות. היום, בית המשפט אמר את דברו עת הרשיע את המחבלים. ממועד הרצח המשפחות התקשו לעבד את האובדן האכזרי ולהמשיך במסלול חייהם ללא יקירם. איש לא יוכל להחזיר את שאיבדו, ואולם, הן תמיד קיוו כי בסופו של יום, בית המשפט יחזיר להן את תחושת השליטה ויקבע שיש להוקיע את ההתנהגות האכזרית של המחבלים ולהותירם מאחורי סורג ובריח".

תגיות:מאסר עולםהפיגוע באלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה