חדשות בעולם

נשיא תוניס על רקע הפיגוע: "הצלנו אתכם מהנאצים, ומאשימים אותנו באנטישמיות?"

"במקום הזה היו אוהלים של הצבא הנאצי. היהודים התחבאו והמקומיים הגנו עליהם מהצבא הנאצי, ואחרי זה אומרים שאנחנו אנטישמיים?": נשיא תוניס זועם על ההאשמות כלפי מדינתו, לאחר הפיגוע בל"ג בעומר בבית הכנסת בג'רבה, שבו נרצחו אביאל ובן חדד הי"ד

אא

בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בג'רבה במהלך ל"ג בעומר - שבו נרצחו אביאל חדד (30) ובן דודו בן חדד (42) - נשיא תוניסיה קייס סעיד זועם על מי שטען כי הפיגוע אירע בשל האנטישמיות הגדולה ש'חוגגת' בארצו. 

"במקום הזה היו אוהלים של הצבא הנאצי. היהודים התחבאו והמקומיים הגנו עליהם מהצבא הנאצי, ואחרי זה אומרים שאנחנו אנטישמיים?".

את הדברים אמר סעיד במהלך סיור בעיר אריאנה שנמצאת סמוך לבירה תוניס. "היהודים התחבאו בדירה הזאת של סבי, והמקומיים הגנו עליהם מהצבא הנאצי. יש מי שמסלפים את ההיסטוריה, מעוות את העובדות. קושרים קשר נגד המדינה ורוצים לפגוע בשלום הבית, ואז טופלים עלינו האשמות באנטישמיות. באיזה עידן הם חיים?".

כשנשאל איך דברים אלו מתיישבים עם הפיגוע המחריד שבו נרצחו שני יהודים רק משום שהם יהודים, השיב כי ההתקפה בג'רבה אירעה על ידי "פושעים שבחרו את בית הכנסת כדי לזרוע הרס ופירוד, לפגוע במדינה ולהרוס את התיירות שבה. תנחומיי למשפחות של הנרצחים בפעולה הבוגדנית והפחדנית", סיכם. 

לפי הודעת משרד הפנים התוניסאי, הפיגוע אירע לאחר ששוטר חיל הים המקומי רצח שוטר אחר וגנב את נשקו. הוא יצא לכיוון בית הכנסת - שם ירה במאבטחים ובשני אנשי ביטחון. בנוסף, הוא הצליח לפצוע ארבעה אנשי ביטחון וארבעה מתפללים ששהו בקרבת בית הכנסת, לפני שחוסל על ידי כוחות הביטחון המקומיים. 

 

תגיות:רצחיהודיםתוניסיהנשיאפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה