חדשות בארץ

התינוק הקיא ללא הפסקה. בבית החולים גילו הרופאים את הסיבה שסיכנה את חייו

תינוק בן 9 חודשים בלע מגנט שנשבר בפיו, נתקע בוושט, והוצא בפעולות כירורגיות עדינות: "היה לנו נס", סיפרה אימו בהתרגשות

  • כ"ה אייר התשפ"ג
(צילום: המרכז הרפואי מאיר)(צילום: המרכז הרפואי מאיר)
אא

ניגון דפן, תינוק בן 9 חודשים מרעננה, בלע חלק של מגנט למקרר. הוא הובהל לבית למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, ושם גילו הרופאים את החפץ שנתקע בוושט וסיכן את חייו.

אימו עינת סיפרה: "ניגון שיחק במגנטים הגדולים שתלויים על המקרר במרחק חצי מטר ממני, כשאני שמה לב שאין אף חלק קטן שהוא שעלול לבלוע. פתאום הוא התחיל לצרוח. אחרי שניסינו להרגיעו ללא הצלחה, ראינו שיש לו חתך קטן בלשון – הנחנו שנשך אותה ומזה הבהלה והכאב".

במשך הלילה ניגון אכל בצורה רגילה, אך הקיא בכל פעם אחרי האוכל. בשלב זה החליטו בני המשפחה לקחת את התינוק לחדר מיון באופן מיידי. לאחר צילום שאישש כי יש גוף זר בוושט, הועבר ניגון לחדר הניתוח.

בחדר הניתוח דאגו לשמור על נתיב אוויר פתוח בקרבו של התינוק הקטן, תוך זיהוי גוף זר ומחודד בוושט. החשש במקרים כאלו זה שהגוף הזר ייתקע בדפנות הוושט במהלך הוצאתו, ולכן מצריך פעולות כירורגיות עדינות ביותר.

ד"ר איילת שלז, סגנית מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי, סיפרה: "החשד היה שהוא בלע גוף זר ועל אף כי לא נצפה דבר בלוע, העברנו אותו לצילום שאישש כי ישנו גוף זר בחלק העליון של הוושט. הוא הועבר באופן מיידי לחדר הניתוח.

"בליעת ושאיפת גופים זרים אינה נדירה בקרב תינוקות ופעוטות", מוסיפה ד"ר שלז, "מדובר בגילאים שמצד אחד הם מספיק ניידים בכדי להגיע לגופים זרים ולהכניס אותם לפה, ומצד שני לא יודעים להסביר מה מציק להם ומפריע בבליעה".

עוד הוסיפה ד"ר שלז: "זוהי הזדמנות להזכיר להורים את הסימנים שמעלים חדש לבליעה שאיפת חפץ זר: ריור מוגבר, השתנקות באופן פתאומי, סירוב לאכול ולשתות והכחלה. במקרים אלו יש להתפנות באופן מיידי לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

עינת, אימו של התינוק, הודתה על הנס: "מדובר במגנט שנמצא אצלנו כבר 8 שנים ועשוי ממתכת חזקה וכבדה. לא שיערנו לעצמנו שהוא עלול להיחתך לניגון בפה לחלקים קטנים ולסכן את חייו. היה לנו נס!"

תגיות:נסמגנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה