חדשות בעולם

העצרת הכללית של האו"ם תציין את יום הנכבה. עשרות מדינות ביטלו השתתפותן

האירוע מתקיים לראשונה בארגון הבינלאומי, שהזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית לנאום בו. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שלח מכתב לשגרירי המדינות: "מדובר בכנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החוץ הישראלי ושגריר ישראל באומות המאוחדות, גלעד ארדן, פעלו בשבועות האחרונים כדי לסכל את השתתפותן של מדינות רבות באירוע לציון יום ה"נכבה" הפלסטיני, שייערך היום (שני) בעצרת הכללית בניו יורק.

במשרד החוץ ציינו כי עשרות מדינות אכן הודיעו לישראל שהן ביטלו את השתתפותן באירוע. שר החוץ אלי כהן אמר: "נילחם בשקר ה'נכבה' בכל הכוח ולא נאפשר לפלסטינים להמשיך להפיץ שקרים ולסלף את ההיסטוריה. משרד החוץ והנציגויות ברחבי העולם פעלו באופן חד ומהיר ומנעו השתתפות של מדינות רבות באירוע מביש שאסור שיתקיים כלל".

החלטת האומות המאוחדות לקיים את יום ה'נכבה", לראשונה בתולדות הארגון, ולהזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום בו, הפתיעה. השגריר ארדן הגיש התנגדות לאירוע וציין, במכתב שהפנה לשגרירי המדינות, כי "מדובר בכנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית. זהו עוד ניסיון בזוי של הפלסטינים לעוות את ההיסטוריה, ומי שייקח בו חלק נותן לגיטימציה לנרטיב השקרי ומרחיק כל סיכוי לפיוס".

ארדן הוסיף: "האירוע מעוות את העובדות הידועות, ולפיהן הערבים והפלסטינים שחיו בארץ הם אלה שדחו את החלטת האו"ם ופתחו במלחמה. הם הביאו על עצמם את מצבם, בשל השנאה שלהם, ובשל התמיכה ברצח ובטרור".

תגיות:האו"םיום הנכבהגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה