חדשות בארץ

תלונה נגד השדרן חיים הכט: דבריו נגד החרדים הם דברי שנאה

בשידור ברדיו "קול רגע" תקף השדרן חיים הכט את החרדים ואת חב"ד. מנכ"ל "בצלמו", שהגיש נגדו תלונה לרשות השנייה: "מדובר בדברי שנאה, הסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ארגון "בצלמו" הגיש היום (שני) לרשות השנייה תלונה נגד שדרן הרדיו חיים הכט, בעקבות דברים שאמר נגד המגזר החרדי וחסידות חב"ד.

על פי דיווח בערוץ 7, הכט התבטא נגד החרדים במהלך שידור ברדיו "קול רגע", וטען שמיליוני השקלים שניתנו לתקציב הדתות או לאברכים יכלו לסייע למחלקות בבתי החולים.

במונולוג ארוך טען הכט שרוב הבעיות בבתי החולים הן בגלל שהממשלה, לטענתו, מעדיפה לתגמל את הציבור החרדי. "180 אלף אברכים לומדים תורה בכוללים, משתמטים משירות וגוזלים מיליוני שקלים מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים", אמר.

בנוסף, השדר התמקד במתנדבות מטעם תנועת חב"ד, שמגיעות לחלק חלות בבתי החולים ואמר עליהן ועל תנועתן: "ביום שישי בצהריים מגיעות בנות חב"ד החסודות ומגישות לחולות חלה מתוקה לשבת, נרות וברכה מהרבי, 'לבריאות' הן אומרות לזקנות. מה אני אגיד לכם, הלב נמס מהמחווה. די, אתם שם בחב"ד, די עם הפוזות והשקרים של יהדות רחומה".

מנכ"ל ארגון '"בצלמו", שי גליק, שהגיש את התלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, כתב: "מדובר בדברי שנאה, הסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי שלא היו נאמרים כלפי אף ציבור אחר בישראל. לו שדרן בחו"ל היה אומר את זה, היינו אומרים שהוא אנטישמי. דבריו השקריים של הכט והניסיון שלו להציג את המגזר החרדי ותנועת חב"ד בפרט כמשתמטים וגזלנים שגורמים להרס ומחסור במערכת הבריאות - חוטאים למציאות באופן מובהק".

גליק הוסיף: "אין מאה ושמונים אלף אברכים והם לא גוזלים מזקנים. במקום לברך את הנערות של חב"ד שבאו לעזור לו ומתנדבות במסירות נפש כל יום בכל בתי החולים בארץ, במקום להודות להן, הכט תוקף את היוזמה המדהימה הזאת. חב"ד מקדישה את חייה למען עשייה ברוכה למען כל יהודי באשר הוא, ללא הבדל גזע, מין או השקפה. הזלזול של הכט בתנועת חב"ד ובמתנדביה, העושים מלאכת קודש ופועלים רבות למען הכלל, הוא דבר מביש ומחפיר".

תגיות:חיים הכטחרדיםהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה