חדשות בארץ

נתניהו בסיעת הליכוד: "משנים את מאזן ההרתעה, מצעד הדגלים יתקיים כסדרו"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד למבצע "מגן וחץ" מול הג'יהאד האסלאמי ולתוצאותיו: "מקווים שהמסר נרשם – הכוונה שלנו לא הייתה רק לג'יהאד האסלאמי, אלא 360 מעלות מסביבנו"

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעת הליכוד, למבצע "מגן וחץ" מול הג'יהאד האסלאמי ולתוצאותיו.

"אני בא עכשיו מאשקלון", פתח נתניהו. "הייתי במרינה ופגשתי תושבים מאושרים, מחייכים ושמחים, יושבים בבתי הקפה, ואומרים 'כל הכבוד לממשלה שלכם שנתתם את המכה המוחצת לג'יהאד האסלאמי".

"קודם לכן הייתי בבית של ז׳קלין. אם חד-הורית, יש לה בן שגר איתה, עם צרכים מיוחדים. כשהיא צריכה להגיע לממ״ד היא לא מספיקה – כי אין לה ממ״ד. יש לנו כ-40 אלף איש באשקלון, בערך רבע מהאוכלוסייה, שאנחנו חייבים לדאוג למיגון שלהם. אנחנו נעשה שינוי משוואה במיגון. הממשלה לקחה את זה על עצמה – הרוב דרך פינוי בינוי וחלק באמצעות אספקת ממ"דים".

"כולם הרגישו שמשהו השתנה", הצהיר נתניהו. "באנו לשנות את משוואת ההרתעה. זו לא פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה. השינוי המשמעותי ביותר במאזן ההרתעה התבצע לפני שנתיים, במבצע 'שומר חומות'. מאז 'שומר חומות' חמאס לא ירה אף רקטה לשטחנו – כי הם מורתעים".

"מבצע 'שומר חומות', שהנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר בתולדותיו – השמיד את היכולת האווירית, הימית והתת-קרקעית, פגע בה אנושות – גרם לשינוי משוואת ההרתעה. זה עובד כבר שנתיים".

"הכוונה שלנו במבצע 'מגן וחץ' הייתה לשנות את מאזן ההרתעה גם מול הג'יהאד האסלאמי. השוני בא לא בגלל שנקטנו בסיכולים ממוקדים – את זה אנחנו עושים מאז שאני ראש ממשלה, אני ראש ממשלה כבר 16 שנה, ועשו את זה גם לפניי. מה שהשתנה – עשינו זאת מתוך מצב של רגיעה לכאורה, ובסיכולים סיטונאיים. הורדנו חצי מהנהגת הג׳יהאד האסלאמי במכת פתע ואת החצי השני תוך כדי קרב".

"אנחנו מקווים שהמסר נרשם – הכוונה שלנו לא הייתה רק לג'יהאד האסלאמי, אלא 360 מעלות מסביבנו. כל מי שבא לפגוע בנו, שפוגע בנו, שמתכנן לפגוע בנו, יבין עכשיו יותר טוב את משמעות המילים 'דמכם בראשכם'. זו לא סיסמה, זה דבר אמיתי – אנחנו משנים את מאזן ההרתעה".

"אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים, ולקראת מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו. אנחנו פועלים למען ביטחון ישראל, ונמשיך לעשות זאת יחד ובהצלחה יתירה", סיכם נתניהו.

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמיבנימין נתניהומבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה