סמארטפונים ואינטרנט

גם זה הגיע: ChatGPT - הגרסה הכשרה

הבוט הפופולרי, שיכול לענות על כל שאלה שלכם, לא מומלץ מבחינה הלכתית. כעת, בלי שירת נשים ומזון לא כשר, או כל שאלה שנוגדת את ערכי התורה, יהודי מברוקלין מצא פתרון הלכתי חדש

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבועות האחרונים מופצים פשקווילים בניו יורק שקוראים להחרים את השימוש בבינה המלאכותית, ChatGPT.

צ'אט GPT, למי שלא מכיר, היא תוכנת מחשב מבוססת בינה מלאכותית שיכולה לשוחח עם בני אדם. התוכנה פותחה באמצעות חברת OpenAI והושקה לפני כחצי שנה. הקהילה החרדית לא מתירה שימוש בו כשם שהיא לא מתירה שימוש באינטרנט לא כשר. העניין הוא שבדיוק בשביל זה החליט תושב ברוקלין, הרב מוישי גולדשטיין (30), להציע שירות של ChatGPT כשר.

"אני לא בהכרח מסכים עם החרם, אבל אני יכול להבין את ההיגיון מאחורי זה", אמר בריאיון ל-ynet. "אם שומעים את הרציונל והסיבות – זה בסך הכול הגיוני מאוד. הרי אתרי אינטרנט מסוימים גם ככה מוחרמים, אבל שימוש ב-ChatGPT מאפשר לך גישה למידע הזה, בלי שום פילטר".

חברת Open AI יצרה מעין צ'אט עם רובוט, שבו תוכל לשאול שאלה ולקבל תשובה על כל דבר שתרצה. לכן, הרב חשב שכדאי ליצור פילטר ליהודים, כזה שיגן עליהם. הגרסה החדשה שהוציא דוברת עברית ויידיש ובעולם החרדי, לדבריו, כבר עושים בה שימוש ללא חשש, כולל חסידים מברוקלין.

השירות החדש מאפשר לך לעשות שימוש ללא שמיעת שירת נשים או אוכל לא כשר. מה קורה אם מנסים לחפש ממצא שאינו בדרך התורה? הבוט עונה כי "זה נוגד את ערכי התורה".

תגיות:אינטרנטבוטChatGPT

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה