חדשות בארץ

מקומם: ממשלת גרמניה אוסרת להצטלם בעיר העתיקה בירושלים

המדינה, המציירת עצמה בשנים האחרונות כידידת ישראל, מבקשת לא להצטלם ב"אזורים שמעבר לקו הירוק", כולל ירושלים ורמת הגולן. האם היא יכולה לפקח על מיליוני תצלומים בשנה? כלל לא בטוח. כנראה שזו תישאר בגדר המלצה

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת גרמניה דורשת לא לצלם את העיר העתיקה בירושלים. הטענה שלה: מדובר ב"שטח כבוש". נציגים שהגיעו לאחרונה לישראל סיפרו כי הממשלה הגרמנית ביקשה להימנע מצילום תמונות בהן נראים "אזורים שמעבר לקו הירוק". ההמלצה היא לא לצלם את המקומות המדוברים בכלל ולאחרונה, כך מתברר, אירעו מספר תקריות מביכות על הרקע הזה.

ב"ישראל היום" פורסם כי בשני אירועים שהתרחשו במלך דוד בירושלים, נציגים גרמנים לא הסכימו לצלם כשחומות העיר העתיקה ברקע. הם הסבירו זאת גם לישראלים ששהו במקום. כידוע, בית המלון ממוקם בלב ירושלים והחומות נמצאות בסביבתו. בדרך כלל, מפורסמים רבים מגיעים ומצטלמים על רקע החומות, אך מבחינת הגרמנים, הדבר מנוגד להנחיות והם הורו להצטלם עם הגב לבית המלון.

גרמניה, כידוע, מכירה בישראל בהתאם לגבולותיה לפני מלחמת ששת הימים, ומסרבת להכיר בשאר השטחים, ביניהם ירושלים העתיקה, הכותל המערבי, הר הבית, מזרח ירושלים, יהודה ושומרון ורמת הגולן.

בנוסף, הגרמנים חידדו את ההנחיות וטענו כי אין לבקר במקומות האלה. עוד הוחלט שתקציבים מטעם הממשלה לא יגיעו לגופים ישראליים. בעבר לא הייתה הוראה כזאת, אולם כעת מדובר בנוהל חדש שעל אזרחים גרמנים ליישם.

בעקבות הפרסומים, שגרירות גרמניה בתל אביב מסרה כי "אין הגבלות לאן חברי משלחות יכולים ללכת או מה לצלם. שגרירות גרמניה רק מייעצת למשלחות רשמיות בנוגע לעמדת הממשלה הפדרלית לגבי מעמדם של מזרח ירושלים והשטחים הכבושים - עמדה המבוססת על המשפט הבינלאומי".

גרמניה מנסה להציג את עצמה בשנים האחרונות כידידת ישראל, אבל בפועל עושה הכל כדי לנסות ולהטריד גם את מנוחת התיירים שלה. האם הישראלים הרבים שמטיילים בגרמניה יימנעו מלהצטלם בעריה המרכזיות בשל אירועי השואה? לא בטוח. בינתיים, נראה כי ממשלת גרמניה לא תוכל לפקח אחר מיליוני צילומים בשנה, וזו תישאר בגדר המלצה בלבד.

תגיות:העיר העתיקהירושליםגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה