הידברות לנוער

הידברות לנוער: מהו סוד ההצלחה על פי הזוהר הקדוש?

מה המשותף לכל האנשים שהצליחו בגדול, ומה עוצר אתכם מלחיות את החלום?

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למי מאיתנו אין חלומות על דברים שהיינו רוצים להשיג, או על מי שהיינו רוצים להיות. אבל חלום לא חייב להישאר חלום, הוא יכול להפוך למציאות. גם כשזה נראה כל כך רחוק, והדרך לשם נראית מאיימת וקשה, זה לגמרי אפשרי. קבלו כמה השראות מהעולם על אנשים שהצליחו להגיע אל החלום למרות הכול. סטלון, אחד השחקנים המפורסמים בעולם, התחיל את דרכו בתור אלמוני עני מרוד, והחלום שלו היה לשחק במטרה לעורר השראה לאחרים. הוא קיבל בתחילת דרכו 1,500 דחיות (!) מסוכנויות משחק, בגלל המראה והדיבור שלו שהיו מעט שונים מן הרגיל, כתוצאה משיתוק עצבי חלקי בפניו. באחד מן הימים הוא ישב לכתוב בעצמו תסריט, אבל סוכנויות ההפקה קטלו אותו לחלוטין. בסופו של דבר הוא הגיע לסוכנות אחת שהייתה מוכנה לתת צ'אנס לתסריט, אלא שאז סטלון הציב בפניהם תנאי סף – "אני השחקן הראשי". לזה הם לא היו מוכנים בשום אופן. הוא לא וויתר, ולבסוף קיבל מהם תקציב עלוב במיוחד, כשהוא השחקן הראשי. רוצים לשמוע את סוף הסיפור? ההפקה נחלה הצלחה מסחררת, וגרפה הון עתק. בעקבות כיכובו הוא התפרסם בעולם התעשייה, וזכה לתהילה.

דוגמא נוספת היא של תומאס אדיסון, ממציא הנורה החשמלית, שנכשל 2000 פעמים (!) בניסיון לייצר חוט להט עד שלבסוף הצליח. 2000 נפילות לא עצרו אותו מלהמשיך ולחתור לעבר היעד שלו.

הזוהר הקדוש מגלה לנו מהו סוד ההצלחה: "כל הדברים שבעולם אינם תלויים אלא ברצון". המשותף לכל האנשים שהצליחו בגדול, הן בתחום הגשמי והן בתחום הרוחני, זה נחישות להגיע אל היעד והתמדה למרות הקשיים שבדרך. עם רצון מספיק חזק ומחויבות אל היעד ניתן להגשים בעזרת ה' כל מטרה שתרצו. והעצה היא לכוון את עצמנו ליעדים רוחניים שיישארו איתנו לנצח. התחזקות במצוות, בלימוד תורה וכל דבר רוחני הם היעדים הכי משמעותיים שנוכל להשיג בחיינו כאן, ושם כדאי לשים את עיקר מגמתנו.

תגיות:הצלחההידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה