חדשות בארץ

השקט הופר: רקטה שוגרה לעבר יישובי העוטף, צה"ל תקף בעזה

פחות מיממה לאחר תחילת הפסקת האש, נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ובדרום אשקלון. בעזה מיהרו להודיע: "תקלה טכנית". צה"ל הגיב בירי לעבר עמדות של חמאס בצפון הרצועה. גורם בטחוני: "אולי ניסיון לשבש את מצעד הדגלים"

(צילום: Attia Muhammed / Flash90)(צילום: Attia Muhammed / Flash90)
אא

רקטה שוגרה הערב (ראשון) לעבר יישובי העוטף דרומית לעיר אשקלון. דובר צה"ל מסר כי הרקטה נפלה בשטח פתוח ולכן מערכת היירוט לא הופעלה. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר שתי עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה.

דוברי הג'יהאד האיסלאמי בעזה להעביר מסר, באמצעות הודעה שפרסמו בתקשורת הפלסטינית, לפיו הרקטה שוגרה כתוצאה מפגם טכני, וכי "ההתנגדות מאשרת את התחייבותה להפסקת האש".

מלבד התגובה הצבאית בעקבות הירי, בצה"ל העלו את הכוננות, אך לא ניתנו הנחיות חריגות לעורף. גורמים בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו שהוחלט לכנס התייעצות ביטחונית.

גורם בטחוני מסר: "בודקים מי ירה, איזה ארגון. אולי זה ניסיון לשבש את מצעד הדגלים. לא קונים את ההודעה על תקלה טכנית. הפסקת האש כללה התניה של 'שקט תמורת שקט'. אם מנסים לחמם שוב את הגזרה, לא נאפשר זאת".

מוקדם יותר התייחס שר החוץ אלי כהן למצעד הדגלים ולדרישה הפלסטינית שלא לקיימו, בריאיון בגל"צ: "ירושלים היא בירתנו, גאווה לצעוד עם דגל ישראל וכך יהיה ביום חמישי. אין שום כוונה לשנות את המסלול או את המתווה".

בתוך כך, נמשכת הפעילות נגד הטרור באיו"ש, שכוללת חיסולים לצד מעצרים מדי יום. גורמים ביטחוניים מסרו היום כי הם עוקבים אחר פעילות שהולכת וגדלה מצד אנשי "גדודי חללי אל-אקצא", הזרוע הצבאית של תנועת פתח, ש"מראים סימנים של מעורבות פעילה בפיגועים ברחבי איו"ש".

כזכור, חוליה של ארגון הטרור הייתה מעורבת בפיגוע ירי לעבר חיילים, לפני מספר ימים, בצפון השומרון. הארגון, המשתייך לתנועתו של היו"ר מחמוד עבאס, הצהיר בהודעה שפרסם: "מדובר בתגובה על התוקפנות של האויב הציוני הכובש את הגדה המערבית של בני החורין ועזה של המהפכנים. על האויב הציוני לדעת, כי אנו ממשיכים בהתקפה שלנו ובמאבק שלנו כאשר אנו מאוחדים במערכת ההגנה על בני עמנו הפלסטיני".

תגיות:עוטף עזהרקטהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה