חם ברשת

ראש עיריית ניו יורק בהתבטאות נדירה: "החינוך החרדי בולט כאן לטובה, משמעותית"

ראש עיריית ניו יורק בהתבטאות נדירה כלפי הדת היהודית והחינוך החרדי בראשה: "אנחנו צריכים לשכפל את מה שאתם עושים", "האמונה היא מי שאנחנו, הדת היא מי שאנחנו", "אני ראש עיר שמאמין באלוקים ותודה לכם על כל מה שאתם עושים" ועוד. קידוש השם גדול - כבר אמרנו?

אא

במהלך כנס מיוחד של האיגוד האורתודוקסי "TeachNYS" - ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס שנאם בטקס, הפתיע בדברים שאמר על הישיבות בארה"ב בכלל, ובניו יורק בכלל. "באתי לומר לכם שאתם לא כאן בשבילי, אלא אני כאן בשבילכם. אני כאן כדי לשרת אתכם כראש העיר, ואנחנו מבינים את חשיבות המשימה שלכם, שהיא בעצם המשימה שלנו", אמר אדמס לקול מחיאות הכפיים ברקע. 

לדבריו ביטל תוכניות אחרות כששמע שהאירוע עומד להתקיים, ולו רק כדי להשתתף בו ולהעביר את המסר החשוב על רקע אירועים אנטישמיים בעולם כולו. "החינוך החרדי בולט לטובה באופן משמעותי על פני החינוך הציבורי", אמר והחל לתאר את החינוך הקלוקל שמן העבר השני. "אנחנו מסתכלים על המדינה שלנו, צופים באנטישמיות שהולכת וגוברת, אלימות בקרב צעירים שגדלה, ריבוי מקרי התאבדויות. ילדות צעירות בנות עשר ו-11 צופות במדיה החברתית ומקבלות ערכים שגויים. טיק-טוק מראה לילדים שלנו איך לגנות מכוניות ואיך לשחק משחקים מסוכנים, ובמקום להתמקד כיצד אנו משכפלים את ההצלחה של שיפור חינוך הילדים שלנו, אנשים תוקפים את הישיבות שלנו, שמספקות חינוך איכותי ומחבקות גם את ילדינו".

עוד המשיך אדמס, אפרו-אמריקני במוצאו, ואמר כי דווקא בתי הספר החרדיים הם אלו שמעידים שיש טוב. "אנחנו צריכים לשכפל את מה שאתם עושים", אמר אדמס בהתבטאות נדירה. "אנשים שואלים מה קורה בישיבות ואיך מאפשרים את תוכנית הלימודים שלהן. חלק ניכר מהילדים כלל לא נחשפים למקורות שלהם בבתי הספר הציבוריים, ואנחנו  לא צריכים לשאול מה עושים רע בישיבות, אלא לנסות ולהבין מה כל כך טוב בישיבות ולהביא את מה שטוב למערכת החינוך הציבורית".

לקול מחיאות הכפיים הסוערות המשיך אדמס ואמר מבלי להתבלבל: "בתי הספר הללו והישיבות האלה, הופכים את סימן השאלה הגדול שמרחף מעל ילדינו לסימן קריאה שמעיד: הילדים שלנו טובים. אנחנו צריכים לשכפל את מה שאתם עושים. צריך לכבד את האמונה הזו שכשאנשים אומרים 'אנחנו בוטחים בבורא עולם', כשהם אומרים ברוך ה' הם מנשקים את המזוזה כדי לבטא את השמירה האלוקית, כשהם קמים בכל בוקר כדי להתפלל. האמונה היא מי שאנחנו, הדת היא מי שאנחנו וצריך לאפשר לכל מי שרוצה לחנך באופן דתי ועושה זאת באופן מעולה, להמשיך בפעילותו. אני ראש עיר שמאמין באלוקים, ותודה לכם על כל מה שאתם עושים ותמשיכו", סיכם. 

תגיות:הצלחהישיבותניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה