חדשות בארץ

מרתיח: מדוע הקריאה "מוות לישראל" ברשת לא נחשבת כהסתה?

בימים האחרונים, מאז החל המבצע בעזה, חל זינוק משמעותי בתכנים אנטישמיים, אבל ברשתות לא דואגים לחסום את המשתמשים, זאת לעומת חשבונות ישראלים שנחסמו בתגובה לאמירות פחות משמעותיות. למה זה קורה?

  • כ"ג אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים, עוד לפני הפסקת האש שהושגה אתמול, נרשם זינוק גדול מאוד בתכנים אנטישמיים ברשתות החברתיות, זאת בעקבות המבצע "מגן וחץ" אליו יצא צה"ל בעזה. גולשים פרו-פלשתינים החלו לכתוב אמירות אנטי ישראליות, חלקן אמירות אנטישמיות קשות, אולם ברשתות החברתיות, משום מה, לא חסמו או מנעו אותן.

איך קורה שאמירות כאלה מצליחות לעבור בצורה שקטה, בזמן שאמירות פחות בוטות מביאות לחסימת משתמשים ישראלים? בתנועה למאבק באנטישמיות ברשת החליטו בימים האחרונים להילחם בתופעה, אך בינתיים ללא הועיל. משתמשים רבים ממשיכים להפיץ דברי שנאה נגד ישראל. חלק מהרשתות טוענות כי אין באמירות אנטי ישראליות כל דבר פסול.

בהודעה שעברה בקבוצה הנלחמת באנטישמיות נטען בימים האחרונים כי ביטויים כמו 'מוות לישראל' בשפה האנגלית אינם מוגדרים כתכני שנאה ואפילו לא כתוכן אנטישמי. בהתאם לכך, פעילים אנטי ישראלים הולכים ומגבירים את הקצב.

למתנדבים באותה קבוצה בפייסבוק נכתב: "לגבי תוכן אנטי ישראלי - לצערנו תוכן כזה לא נחשב כתוכן שנאה על פי הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מגדירות תוכן כזה לגיטימי וחלק מביקורת על מדינה (כן, גם שריפת דגל או קריאות להשמדת ישראל או אי הכרה בישראל כמדינה). תוכן כזה יכול להתפרש כתוכן שנאה בעינינו אבל על פי הרשתות לא וחבל על בזבוז הזמן".

למרות שיש הגדרה ברורה להפצת תוכן שנאה, כמו פגיעה באדם על פי גזעו או דתו, הפרו פלסטינים ממשיכים לעשות ככל העולה על רוחם. הם יפיצו שנאה נגד דת מסוימת (יהדות, במקרה הזה), אך החשבון שלהם לא יימחק. בימים האחרונים נכתב הציוץ האנטישמי הבא: "יש אישור להרוג יהודים", אך הציוץ, למרות שמדובר בקריאה לרצח, לא נמחק. כעת מנסים ארגונים הפועלים נגד התופעה לעשות סוף לדבר. האם פייסבוק, בעלת אינסטגרם, תתחיל לחסום בקרוב פעילים אנטי-ישראלים? את התשובות נקבל, כנראה, ממש בקרוב.

תגיות:רשתות חברתיותאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה