חדשות בארץ

ניסים ונפלאות | "מגן וחץ" במספרים: שוגרו 1,469 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל

מבצע "מגן וחץ" ארך 5 ימים, במהלכם שוגרו לישראל 1,469 רקטות. סיכום המבצע והניסים הגדולים

  • כ"ג אייר התשפ"ג
התקיפה ברפיח, במכת הפתיחה של המבצע (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)התקיפה ברפיח, במכת הפתיחה של המבצע (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מבצע "מגן וחץ" ארך 5 ימים, ובמהלכו ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה חטף מכה קשה. במכת הפתיחה של המבצע איבד הארגון את 3 הבכירים: ג'האד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של הארגון, טארק עז אלדין, אחראי הכוונת טרור הארגון ביהודה ושומרון מרצועת עזה, וחליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון של הארגון ברצועת עזה.

לאחר יומיים חוסלו 2 בכירים נוספים: עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, ואחמד אבו-דקה, סגן מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה ומחליפו לאחר שנהרג.

נתיב הבריחה של בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו-דקה (קרדיט: דובר צה"ל):

למחרת חוסל איאד אלחסני, ראש חטיבת המבצעים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה ומחליפו של חליל בהיתיני כאחראי על ניהול הלוחמה ברצועה.

נוסף לכך הרגו לוחמי חיל האוויר הישראלי 17 מחבלים בסיכול 8 חוליות טרור, והותקפו 422 מטרות ברצועת עזה.

תקיפות צה"ל ברצועה (קרדיט: דובר צה"ל):

291 שיגורים שכוונו לעבר ישראל נפלו בשטחה של רצועת עזה כתוצאה מירי כושל. בעקבות כך נהרגו 4 פלסטינים. בנוסף, בשטח ישראל נהרג פועל פלסטיני מעזה מפגיעת רקטה, ואחיו נפצע באורח קשה. 39 שיגורים נפלו בים.

מערכת קלע דוד ביצעה שני יירוטים, ומערכת כיפת ברזל ביצעה 437 יירוטים.

שמעון, שביתו בשדרות נפגע פגיעה ישירה מרקטה, משחזר את הנס שאירע לו (קרדיט: ערוץ 14):

למרבה הכאב, אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבנין ברחובות והרגה את אינגה אברמיאן, תושבת העיר בשנות ה-80 לחייה. כתוצאה מהפגיעה, נפצעו עוד 13 בני אדם בדרגות שונות. אברמיאן הותירה אחריה בעל ושני ילדים. הלווייתה תיערך היום בבית העלמין בראשון לציון.

לאחר הפסקת האש בשעה 22:00 אמש נורו 35 רקטות. בתגובה, תקף צה"ל ברצועה.

בפיקוד העורף עדכנו את ההנחיות, ונמסר כי בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. הנחיות אלו עלולות להשתנות בכפוף ובהתאם להערכת מצב. כצעד ראשון, בשעה 6:00 בבוקר הוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזורי ההנחיות מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש ובשעה 12:00 יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזור ההנחיות עוטף עזה.

בנוסף, בתום הערכת המצב בצה"ל הוחלט לפתוח את כלל חסימות הצירים במרחב עוטף עזה החל מהשעה 06:00 בבוקר.

כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע הבוקר על פתיחה חלקית והדרגתית של מעברי ארז וכרם שלום. בנוסף, המרחב הימי ייפתח הבוקר. פתיחה מלאה של המעברים תתבצע בכפוף להערכת המצב. בתוך כך הוחלט כי מעבר ארז ייפתח החל מהשעה 08:00, ומעבר כרם שלום ייפתח החל מהשעה 11:00.

אמש הודתה ישראל לראשונה בקיומה של הפסקת אש. בהודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש המל״ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש.

עוד נמסר כי ראש המל״ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה ״שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאויים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

הודו לה' על הניסים הגדולים שעשה עימנו:

ק

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

תגיות:ניסיםכיפת ברזלקלע דודשיגוריםמגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה