חדשות בארץ

המאבק בטרור: 25 פעילי ג’יהאד אסלאמי נעצרו ביהודה ושומרון

במסגרת המערכה נגד הג'יהאד האסלאמי, נעצרו בימים האחרונים 25 פעילים של הארגון. חלקם גויסו על ידי טארק עז אל-דין, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל בפתיחת מבצע "מגן וחץ"

אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומג"ב, נעצרו בימים האחרונים ברחבי יהודה ושומרון 25 פעילי טרור מהג'יהאד האסלאמי, וזאת כחלק מהמערכה נגד ארגון הטרור – כך נמסר היום (חמישי) מצה"ל ומשב"כ.

חלק מהעצורים גויסו לארגון הטרור על ידי טארק עז אל-דין, בכיר הג'יהאד האסלאמי שסוכל שלשום, עם תחילת מבצע "מגן וחץ". עז אל-דין היה ממחוללי הטרור ביהודה ושומרון, והכווין מרצועת עזה עשרות חוליות טרור לביצוע פיגועים.

על פי הודעת צה"ל ושב"כ, בין הפעילים הבולטים שנעצרו: אחמד אבו נצר, בן 60, תושב כפר נעמה, מבכירי הג'יהאד האסלאמי בגזרה, שעמד בקשר עם מאכוונים ברצועת עזה; האדי נזאל, בן 21, תושב קבאטיה, שעמד בקשר עם עז אל-דין; עלאא אבו עאדא, בן 30, וסאגי עטיה, בן 35, תושבי כפר נעמה, בעלי קשרים לרצועת עזה; ואחמד בריוש, בן 38, תושב דורא. כלל העצורים הועברו לחקירת שב"כ.

בתוך כך, צה"ל ממשיך בשעות אלו בתקיפות נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. בצהריים חוסל אחמד אבו דקה, סגן ראש הכוח הרקטי של הארגון, בתקיפה מהאוויר באזור חאן יונס. מוקדם יותר, בשעות הלילה, חוסל ראש המערך הרקטי, עלי ע'אלי. 

דובר צה"ל מסר כי אבו דקה מילא חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל: "אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע 'שומר החומות' ובמבצע 'עלות השחר' לעבר העורף הישראלי".

תגיות:שב"כיהודה ושומרוןצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה