חדשות בארץ

סיכול נוסף: סגן מפקד הכוח הרקטי בג’יהאד האסלאמי חוסל בחאן יונס

שעות לאחר חיסולו של עלי חסן ראלי, ראש המערך הרקטי בג'יהאד האסלאמי, סוכל סגנו אחמד אבו דקה. שר הביטחון יואב גלנט: "הוכחנו פעם נוספת, כי כל מי שאחראי לירי לשטח ישראל ישלם את המחיר הכבד ביותר שיש"

(צילום: Atia Mohammed/Flash90)(צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

(עודכן: 17:35)

(קרדיט: דובר צה"ל)

אחמד אבו דקה, בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי, חוסל היום (חמישי) על ידי צה"ל באזור חאן יונס שברצועת עזה. אבו דקה היה אחראי על מטחי הרקטות שנורו בימים האחרונים לעבר ישראל, ושימש כסגנו של ראש המערך הרקטי עלי חסן ראלי שנהרג הלילה בתקיפה באותו אזור.

דובר צה"ל מסר כי "בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכל סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור, שלקח חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל, בפרט לעבר שדרות. אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע 'שומר החומות' ובמבצע 'עלות השחר' לעבר העורף הישראלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על החיסול, החמישי במספר של בכיר בג'יהאד האסלאמי מאז פתיחת מבצע"מגן וחץ": "לפנות בוקר סיכלנו את מפקד מערך הטילים של הג'יהאד האסלאמי בעזה. עכשיו, לפני שעה קלה, סיכלנו גם את סגנו. כבר אמרתי, כל מי שבא לפגוע בנו - דמו בראשו, וגם דמו בראשו של מחליפו. אנחנו בעיצומה של המערכה, הן בהתקפה והן בהגנה".

שר הביטחון יואב גלנו מסר: "במבצע משולב סיכלנו את אחמד אבו דקה, שהיה אחראי למטחי הרקטות האחרונים על מדינת ישראל. הוכחנו פעם נוספת, כי כל מי שאחראי לירי לשטח ישראל ישלם את המחיר הכבד ביותר שיש".

בעקבות החיסולים שביצע צה"ל בשעות האחרונות, התחדש הירי המאסיבי לעבר שטח ישראל. ההערכה בקרב גורמים מדיניים וביטחוניים היא, כי בשלב זה הפסקת האש מתרחקת.

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמימבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה