חדשות בארץ

תל אביב: פנה לאדם דתי וביקש שיפסיק להתפלל כי - "זה לא מתאים"

צעיר דתי בשם עוז סימנובסקי עורר סערה רבתי ברשת - לאחר שפרסם את התקרית שאירעה לו אמש עם אדם שאינו שומר תורה ומצוות, בלב תל אביב

אא

צעיר דתי בשם עוז סימנובסקי עורר סערה רבתי ברשת - לאחר שפרסם את התקרית שאירעה לו אמש עם אדם שאינו שומר תורה ומצוות, בלב תל אביב.

לדבריו, עמד להתפלל תפילת מנחה באזור כיכר דיזנגוף בזמן שישב עם חברים בבית קפה, כשלפתע פנה אליו אדם כבן 50, וביקש שיפסיק להתפלל במקום. "הייתה כמעט שקיעה, אז הלכתי לפינה שקטה יחסית, והתפללתי שתיים שלוש דקות מנחה", שחזר עוז את פרטי המקרה, בשיחה עם ערוץ 7. 

לדברי סימנובסקי, האדם פנה אליו בצורה בלתי מכבדת, ובטענה כי הוא הורס את הרומנטיקה באזור. "הוא אמר לי 'אח שלי, לא מתאים להתפלל פה. יש פה בחורות, יש פה רומנטיקה. לא מתאים. מקווה שאתה מבין אותי".

סימנובסקי, שכל הסיטואציה הזו נראתה לו מאוד מביכה, השיב כי הוא מרחם עליו, והבחור 'שחרר' דיבור בלתי מכבד והלך. 

אבל את סימינובסקי זה לא עזב. 

הוא החליט לכתוב לאותו גבר תל אביבי מסר ברשתות החברתיות: "לגבר התל אביבי הנחמד שביקש ממני היום לא להתפלל מנחה ליד פאב, כי 'זה הורס את הרומנטיקה פה' והוסיף 'אני מקווה שאתה מבין אותי'. אבא שלי גדל בתל אביב. וההורים שלו, סבא וסבתא של אבא שלי, משני הצדדים - חיו בתל אביב. אנשים פשוטים שברחו מאירופה לארץ וכולם דתיים. זוג אחד בדיזנגוף, זו אחד בשינקין - היית מאמין? הם התפללו בבתי הכנסת הענקיים שבמרכז תל אביב, בתי כנסת גדולים ומפוארים של שורדי שואה, ששירתו קהילות ענקיות ועומדים היום ריקים. 

"עם מניין של קשישים מופלגים שעוד מחזיק אותם פתוחים. אח יקר, תל אביב היא לא העיר שלך. אתה והחברים שלך דחקתם את הדתיים מהעיר. אתה יודע? אתם בוכים על הדתיים שמפריעים לכם לצביון של העיר, שמזהמים לכם אותה. חייתי בלת אביב בעצמי ארבע שנים. אתה יודע כמה קללות שמעתי בגלל החזות הדתית הבולטת שלי? כמה הערות ומבטים?

"דחקתם את הדתיים החוצה ועכשיו אתם מתבריינים עליהם שלא יחזרו. הלם אחי, אבל זו האמת. אז גזגז... זו העיר שלי, ואני כל כך הולך להתפלל בה", סיכם. 

***

וכך הגיבו ברשת:

תגיות:דתיסערהתפילהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה