חדשות בארץ

לקראת הפסקת אש? מטחי רקטות לדרום ולגוש דן

ברקע הדיווחים במצרים על הסכמות שהושגו להפסקת אש, שוגרו מרצועת עזה מטחי רקטות כבדים לעבר דרום הארץ וגוש דן. צה"ל ממשיך במתקפה על יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועה

יירוטי כיפת ברזל, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יירוטי כיפת ברזל, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:45)

ברקע הדיווחים במצרים על הסכמות שהושגו להפסקת אש בין הג'יהאד האסלאמי וישראל, נשמעו הערב (רביעי) אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה, אשקלון ובאר שבע, תל אביב ומרחב גוש דן.

עשרות רקטות שוגרו מרצועת עזה, רבות מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. במטח הראשון יורטה רקטה אחת מעל שמי תל אביב, ושתיים נוספות נפלו לים. בנתיבות דווח על פגיעה ישירה במבנה של ישיבה ועל פגיעת רסיס בבית מגורים. ממד"א נמסר, כי גבר שהיה במרחב מוגן לא נפגע. חובש מד"א, מעוז ויברמן, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו הרס בסלון הבית. גבר כבן 40 התהלך במקום כשהוא ללא חבלות כלל. הוא סיפר לנו שנשמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ונכנס מיד עם שמיעת האזעקה למרחב מוגן ובכך ניצלו חייו".

יירוטי כיפת ברזל (קרדיט: דובר צה"ל)

במטח ששוגר בסביבות השעה 21:15, פגעה רקטה ישירות במבנה מגורים באשקלון. אישה אחת לקתה בחרדה. במקום פרצה שריפה, וצוותי כיבוי והצלה פועלים לכיבויה. רקטה נוספת פגעה בגינת בית בשדרות, ואף במקרה זה דווח על נפגע חרדה. פגיעה אותרה גם בבית בקיבוץ ניר עם. יושבי הבית שהו בממ"ד בעת האזעקה, ולא נפגעו.

מוקדם יותר נפצע אדם בן 66 באורח קל ברגליו בעת שרץ למרחב מוגן בבאר שבע. שני נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי אנשי מד"א. אישה בת 74 נחבלה בפניה בגבעת שמואל, וגבר בן 60 נחבל בגבו בשדרות. ילד בן 8 לקה בחרדה בגן יבנה.

עם חידוש הירי מהרצועה, חזר צה"ל להתקיף יעדים של הג'יהאד האסלאמי, בהם מפקדות של הארגון, מתחמים צבאיים המשמשים לאחסון אמצעי לחימה ומתחם צבאי המשמש את הכוח הימי של הארגון.

(קרדיט: דובר צה"ל)

בנוסף, הותקפה עמדת ירי נ"ט בדרום הרצועה. בצה"ל העריכו, כי העמדה שימשה את חוליית הטרור שהותקפה אמש ברכבה סמוך לחאן יונס לפני ששיגרה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר, כי אחד מהפעילים שסוכלו אתמול הוא סאא'ד ג'ואד עבד פרואנה, שהיה חבר בחוליית נ"ט שקידמה פיגועים במבצע "שומר החומות" והיה מעורב בשורת ניסיונות לבצע פיגועי ירי נ"ט בתקופה האחרונה. הפעיל השני שסוכל הוא ואאל מוחמד צברי אגא, חבר חוליית נ"ט בחאן יונס שהיה מעורב בניסיונות קידום פיגועי נ"ט במבצע "עלות השחר".

(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:כיפת ברזלצה"למבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה